• Jessie76

När märker man av att man är...GRAVID???

Tack Vickan Puss

• Jessie76

Hej allihopa!
    Det är så kul att läsa nattskiftets inlägg (Sweetan, du är för skön ).

Snartis - FAN va underbart! *Andas ut* Phu.... Grattis vännen

Syrran - hahaha... gör som du vill, jag tänkte bara om du hört nåt liknande. Förmodligen bara en skröna men vaffan, om man kommer ihåg att kolla upp det så vore det ju intressant.

Det var nå mer jag skulle skriva men jag kommer int ihåg just nu... Får läsa en gång till å se om jag kommer ihåg sen - jo! Förresten FruLlan, varför tycker inte läkaren att ni ska åka?

Jag har även en undran eftersom vår resa till Indien inte är avbokad ännu - kan man ta alla vacciner nu eller måste man vänta? Sen ringde svärfar igår å berättade om en massa malariafall i Indien nu...... Huga!

• Jessie76

Hahaha... Förlåt Page men jag fick en vision om hur du såg ut. Och min syn var mer gubbe än pojke... Förlåt förlåt jag var bara tvungen att berätta det

Jag har nog samma bekymmer som du fast åt andra hållet ELler näää jag är nog mer som en tunna med rätt hyfsade ben.

Jag är i Vickans liga - hej kåmpiz
    Började faktist medicinera mot övervikten men vart ju på smällen samtidigt så jag fick sluta. Men jag fortsätter efter bäbizen kommit ut hoppas jag. Har dessutom låg ämnesomsättning så man stånkar i uppförsbacke (mer än vanligt alltså ) känns det som

• Jessie76

Nu slutar jag för dagen.
    Ha en bra afton allihopa!

Jag tar av mig hatten å lämnar över till nattskiftet

• Jessie76

God morgon.
    Tråkigt September - å va risigt när man sjabblar så Mitt i det tråkiga så att säga
    Håller ändå tummarna, för alla som har BIM nu i krokarna...

Nä, förlåt om det lät som hets. Nog för att mitt liv kretsar rätt mycket kring min storlek men jag vill inte hetsa utåt så mycket. Nu bryr jag mig dock inte så....

• Jessie76

Hej. Nu kommer Besserwissern här igen ( )

Innan jag blev gravid var jag knappt rädd. Är uppfödd på sjön och åker skoter minst 6 av 12 månader/år. Jag har oxå alltid vart en sån som tar dagen som den kommer och tänker att allt som händer är ödesbestämt (tror visserligen det ff men är likförbannat orolig för allt )

Efter jag fick barn vågar jag knappt ut om det går minsta våg på vattnet. Har inte kört/åkt skoter på isen sedan första föddes -98 - vägrar.
    Man blir rädd, rädd att åka bil, rädd för krig och sjukdomar och allt. U name it!

Jag tror - missförstå mig inte nu, jag vill INTE klappa någon på huvudet och tycka att jag är sååååååå förståndig - att man, när man fått barn vill säga, är mer rädd/orolig/nervös för sånt som är närmast just då. Förstår ni?

Alltså vår son är 8 år och ganska tyst och smart kille som gillar tvspel, data och sånt. Han är inte så himla utåtriktad så han är väl inte den mest populära killen på skolan så vi är lite oroliga för honom. Sedan att han har urinvägsbekymmer sedan födseln underlättar ju inte Inte så mycket att vara jätteorolig för men det finns i bakhuvudet.

Dottern då däremot är ju en liten vildbase (lik mamma......hmmmm ) som gärna utforskar allt och alla. Tror gott om alla och ÄLSKAR sötsaker och djur i alla former.
    Hon är 6 år och är ute och leker jämt. Vi bor i lägenhet, som jag inte gillar för man har ingen koll på alla som bor runtikring. Detta gör att jag sitter som på nålar när hon är ute. Jag är skiträdd rent ut sagt att hon ska dras in i någon bil eller gå ner till vattnet som är alldeles nedanför där vi bor. Vad ska man göra? Hon måste ju få vara ute å leka! I dagens läge får man vara nöjd om ungarna vill vara ute ju

Låååååååååångt inlägg................
    Jag har iallafall inte en tanke på att dom kommer att dricka sprit - inte än iallafall... Förstår ni vad jag menar?

• Jessie76

Vet inte vem det var som pratade om Alvedon. Ta inte det om det finns minsta misstanke. Det ökar blödningsrisken. Dom enda värktabldetter man ska äta om man är gravid är Panodil.
    Nu när jag haft ryggskott åt jag en ibumetin innan jag ringde jouren för att höra vad jag skulle ta för tablett å då sa hon att jag inte skulle ta någon mer sådan. Inte bra alls.

Jag tror att vi får plus strax här jag *hoppas hoppas hoppppppppppppppppppas*

Nenne för tusan! Ge inte upp.... Kör på säkra perioder tycker jag (haha, jag kom på att jag tänkt skriva det för typ 100 sidor sen men jag glömde bort ).

Koko, vad händer nu då? Kan du uppdatera är du snäll..... Jag kan inte sånt där och skulle gärna vilja "vara med" dig... Hajjar du? Vore gulligt om du kände för att skriva vad som väntar framöver....

• Jessie76

Usch September vad tråkigt F---n vill man bara säga
    En *kram* till dig

• Jessie76

jahapp såga mig då

Men jag tänker då inte äta det eftersom hon på jouren sa att det var klass c medicin och då inte rekommenderade för gravida. Sådeså

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???