Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Förresten, ni undrade vart jag tog vägen igår - vi hade julfest med jobbet.

Och jag fick givetvis höra "jasså du dricker snaps fortfarande" och jag mitt dumma nöt tänkte att "ja fast kanske bara några dagar till". Jo just det! Dream on baby...

Det här var 5:e försöket...

Ok, nästa gång är det hela kavalleriet: bisolvon, RR, stickor och varannandagssex som gäller! På't igen. Suck.

• mugglesfan

Tack för sympati frullan, man kan alltid räkna med dig! Det värmer...

Ska berätta för mannen ikväll så får han trösta mig höll på att skriva "lite mer handgripligt" men det blir det väl inte frågan om nu... Ja ja, kramar är inte heller fel...

• mugglesfan

Jag tror man kan framkalla symptom tyvärr för att man vill så himla gärna. Hade det varit för ett år sedan när jag inte var inne på att skaffa barn och känt ett stick i magen så hade jag inte reagerat men nu registrerar man allt och tänker "så har jag inte känt förut" (fast det kanske man har utan att ha reagerat på det). Det som def var annorlunda denna gång var dels den roströda flytningen i söndags och ontet i brösten i måndags. Men det är väl bara att konstatera att det kanske var påväg att bli ngt riktigt men det kanske stöttes ut för att det var ngt fel på det? Och så fall var det ju lika bra. Men det är klart, jag hoppades ju denna gången...

• mugglesfan

Fast nu kommer jag att hänga troget här minst en månad till och kämpa tillsammans med er!

• mugglesfan

Alltså jag menar inte att jag inte skulle ha hängt här om jag blivit på smällen - det var mer att jag försöker se det som går i ljust. Jag skulle självklart vara aktiv även efter ett plus precis som flera andra här men ni fattar vad jag menar, hoppas jag... svammel svammel

Hmmm, var la jag den där sugen nu igen då, har jag lyckats förlägga den nu igen?!

• mugglesfan

Positiva tankar:
    - jag är lyckligt gift och vi har det superbra
    - vi ska flytta in i ny lägenhet till våren
    - det är jätteskönt att få sova länge på helgmorgnarna (till skillnad från småbarnsföräldrar)
    - jag kan gå på afterwork precis när jag vill
    - vi kan mysa bara vi två på fredagkvällen med gott vin
    - kan åka på skidresa och åka en massa offpist
    - kan ha hela vår V70 för oss själva
    - slipper investera i barnvagn, barnstol mm

ja det finns ju hur mkt som helst!

vad är grejen med att skaffa ett litet knyte som skriker, bajsar och suger på ens bröst tills det blir sårigt?!

(jag låter väl inte alls bitter )

• mugglesfan

pirr: japp jag är göteborgsbrud (jag hade faktiskt för mig att du bodde i götet du med - var det du som flyttade ner fr stockholm pga kärleken? ngn som skrev det här för länge sedan)

Jag kommer kika in imorgon för att se hur det har gått för dig - det verkar ju lovande att mensen är såpass sen.

Själv hade jag BIM nu på söndag så min mens kom tidigt denna gång. Uäääuäähhhh

• mugglesfan

Hej på er! Nu har vi varit och hämtat ut V70:in (vad vi nu ska med den till! bitter? nä inte alls... )

Nja, har inte kollat om mer blod för då måste jag rycka ut ngt och har inget mer på jobbet så jag väntar till i eftermiddag och kollar den biten...

Men tusan också nu fick jag mer hopp igen - är det bra el dåligt? Lika bra att acceptera att tanten är här och bjuda in henne på glögg, supa henne full och klubba henne i huvudet, låsa in henne i en källarskrubb och inte släppa ut henne förrän om ett år igen?

• mugglesfan

Oj, jag spårade visst ur där litegrann...
    Men jag menar, börjar man hoppas igen så blir man ju besviken igen. Jag hade redan börjat deppa ner mig och acceptera faktum men nu blir det ju repris ifall det kommer ett syndafall; mer besvikelse en gång till sedan.

Men ni är snälla som försöker muntra upp en! TACK!

Och pirr - jag är såååå nyfiken på ditt resultat. Det låter superlovande men jag förstår att du vill vänta till imorgon. Lova att dela med dig så fort du har glädjeskuttat färdigt!

• mugglesfan

Cicci: vinglade du in hos maken där han låg och snarkade med testet i högsta hugg el stod han bredvid - jag tänker på tidpunkten...

Oj, gör det så ont med titthålsop? stackars koko

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???