Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Victory: du behöver inte svara men jag undrar bara lite varför ni har det problemet? Ev funkar det att göra så med heminseminationskit men jag tror att simmarna kan vara känsliga varelser, känsliga för temperatur mm, så ev är det inte en bra metod. Finns det ingen annan lösning för er?
    Som sagt, om du tycker det är för privat, så behöver du inte svara...

pirr: jag lär ju inte hålla mig härifrån i helgen. Alldeles för spännande! Jag lovar att komma med uppmuntrande hejarop oavsett resultat. Dock ska jag iväg och köpa julklappar så jag kna inte hänga här hela dagen imorgon men en slot att kika in på eftm (el tom på morgonen innan stan) ska jag def hinna med!

• mugglesfan

Victory: du ska absolut inte känna att det här är en tråd bara för kuliga inlägg! Det upplever inte jag det som. Jag skäms över mina egna navelskåderier när jag läser om era problem. Hallå, jag får skärpa mig.

Då förstår jag varför ni försöker med heminseminationsmetoden. Men samtidigt tycker jag att ni borde få mer hjälp av sjukvården istället. De kan säkert göra insemination på "rätt" sätt (det kan ju hända att det funkar för er men om det inte gör det). Är det ngn på den här tråden som borde få hjälp med barnskaffningen (jo koko och fruLlan också då förstås) så är det väl ni! Kan ni inte fråga den där braiga läkaren om ni kan få remiss till en lämplig gynekolog (el hur det nu funkar)?

• mugglesfan

6200 om jag hinner före

• mugglesfan

japp det gjorde jag! Ok ingen stor milstolpe men en liten...

• mugglesfan

victory: läste förresten lite om heminsemination och det verkar inte alls vara så svårt som jag trodde, det verkar som om ni kör helt rätt metod!

Då ska det nog funkar för er också!

Ja det där med att inte lägga press på sin man när man så gärna vill bli med barn kan inte vara lätt.

En del av varför man så himla gärna vill är ju att man inte kan - man vill alltid ha det som man inte kan få så lätt. Jag vet tjejer som blivit gravida ganska lätt (typ på första försöket) och sedan börjat vela "men vill jag verkligen det här". Det är väl typiskt?!

• mugglesfan

sweet: dags att vakna nu och avbryta min monolog!

senaste rapporten från toabesök: bara brunt slemmigt, inget rött. Ganska lite också. Nu kom hoppet tillbaka, det kan ju vara en flytning a la Cicci (förlåt Cicci ). El så är det tantens förtrupper.

Ja ja, köpte iaf husvinet Penfolds till ikväll. Kanske hinner med en bläcka till och så en imorgon - då är jag ju uppe i 3 innan BIM (om jag nu inte redan har fått den, jag är väldigt förvirrad just nu, vet inte alls i vilken "fas" jag befinner mig).

• mugglesfan

Skulle kanske ha investerat i minst 5 gravtest för att beveka Murphy att ge mig ett plus. Så borde det funka va? Det var nog det felet jag gjorde förra månaden - jag köpte bara ett gravtest. Attans, borde jag ha förstått...

• mugglesfan

Victory: här läste jag www.rfsl.se/ (googlade fram det)

Apropå din långa cykel - jag tror att du helt enkelt inte hade ÄL alls den månaden, dvs att den hoppade över en månad. 71/2 blir ju ganska exakt din cykel. Tydligen har man inte ägg varje månad så sånt händer. Men det borde betyda att du kan räkna med en cykel på runt 35 dagar?

• mugglesfan

mindre: jag hittade en sug, jag tror inte det är jobbsugen utan dejtsugen. Se upp - här kommer den!!! Auch, fick ont i skuldran av knycken

Nä tjejor i fabriken - är det inte dags att gå hem nu?

Jag har inte fått gjort mkt idag (märks på alla mina inlägg kanske) men jag har jobbat så ini bängen hela hösten så jag tar igen lite tid... Men nu är det snart dags att logga ut, åka hem och sätta på sig mysbyxorna (och kommer det inget mer rött kanske sätta på något annat också hehe), korka upp vinet (javisst är Penfolds gott!) och börja mysa.

Undrar vart sweet tog vägen? Hon borde vara vaken nu... Men hon har väl nattsurfat så mkt senaste veckan att hon ligger helt utslagen. El så var hon tvungen att se till sina arrays så att de mår bra.

• mugglesfan

Jag har också arrays att kolla till men helt andra men det vill ni inte veta ngt om för det är skittråkigt...

Usch, jag tycker synd om dig Mindre. Ni hade verkligen behövt lite mys och jag förstår dig helt och hållet. Det är ju inte riktigt samma sak att bli bjuden på dejt som att fixa allt själv... Och jobba över på en fredag dessutom, nä borde vara förbjudet.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???