• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Nej, jag har aldrig haft mensvärk tidigare. Har dock fått ont vid ÄL istället och eftersom det inte gjorde ont den här månaden (utebliven ÄL?) så får jag kanske mensvärk. Vem vet? Inget fungerar längre som det ska!

Du BIMar väl typ en vecka efter mig eller hur?

• Page

Det kan vara tarmarna som producerar något också! Som sagt, jag har ingen aning.

• Page

Jag tror också att det stämmer, du är ca en vecka senare än vad jag är.

Nu ska jag laga middag och sen ska jag mysa med mina killar. Mannen och katten!

Ska dessutom försöka lägga mig i någonlunda kristlig tid så du får skriva många monologer i kväll Sweet så att vi har något roligt att läsa i morgon. Ja, om du inte är allt för upptagen på arbetet så klart!!

• Page

Kan inte riktigt hålla mig borta! Måste hitta ett jobb annars kommer jag bli helt beroende.

Mensvärken är borta nu igen så det var nog bara ett falskalarm.

Muggles, Jag fick åka gookart (stav??) på min möhippa. Det var jätteskoj och väldigt olikt mig så jag uppskattade det. Fick blunda fram till banan och blev påklädd en overall så jag trodde att jag skulle mocka skit. Det hade varit ännu mer olikt mig! Jag tror inte att det var så fasligt dyrt heller.

FruL, Jag kan inte tala för andra men jag lovar att det inte handlar om någon vikthets från min sida. Jag är som jag är och jag har lärt mig att acceptera det men jag klagar lite ibland. Inte mer än löst prat egentligen. Det sköna för mig del när det gäller att åldras är att jag inte bryr mig inte lika mycket längre. Fast det är lite surt ibland när kläder inte passar men jag verkar inte ensam om "problemet"!
    Jag tror att jag väckte lite gamla nojior till liv när jag läste någonstans om att man ska ha viss fettprocent för att bli gravid. Det var säkert FL det förbaskade stället!! Det enda orsaken till att jag vet vad jag väger beror på att jag är blodgivare så jag måste väga minst 50 kilo för att få ge blod.

• Page

Just det FruL, vaccinationenerna var det ja! Jag väntar på samtal från vaccnationssköterskan så jag vet inte vad de senaste rekommendationerna är men jag har lyckats googla mig fram till att det är de mest vanliga grundskydden. Polio, stelkramp, difteri osv plut hepatit A. Samt de omtalade malariatabletterna.

Problemet är att jag har ingen aning vad jag har fått för vaccinationer i mitt liv. Jag är inte född i Sverige och jag var dessutom sjuk när jag var liten så jag vet att det var något strul med mina vaccinationer. Jag antar att de kan lösa gåtan åt mig på vaccinationskliniken.

Jag läste att man kan få problem med psyket av malariatabletterna (depressioner), har du märkt av något?

Jag tror verkligen inte att jag är gravid. Vi har i för sig 6:at hela jul-och nyårshelgen men jag tror faktiskt att vi behöver lite hjälp på traven för att det ska fungera!

• Page

CicciL,
    Ett stort grattis till en frisk bebbe. Håller sig nu symptomen borta resten av graviditeten är det helt perfekt!

FruL,
    Du är absolut inte ensam till att oroa dig över hur ditt barn kommer att bli. Även de mest jordnära människorna nojiar upp sig i onödan. Drama queen som jag är har jag hittat på massa skräckscenarion; förutom hemska sjukdomar och död har jag funderat på så fåniga saker som om mitt barn blir fult eller mesigt. Nåja, man tycker väl ändå att ens barn är det vackraste som finns men jag vill verkligen inte uppfostra en mespropp!
    Skrattade lite åt dina kommentarer angående barnens musiksmak men jag tror att det gäller att inse att våra barn kommer hata vår musik (i alla fall i tonåren). Jag kommer nära en liten gothare/hårdrockare vid min barm men den kommer säkert bli ett riktigt prydligt popoffer. (Hahaha, ta inte illa upp om det finns några sådana här i tråden. Jag är medveten om jag är för gammal att sätta etiketter på folk, det var mest på skoj!)

En annan sak till alla som är oroliga att uppfostra framtida plattananhängare; det är säkert många som provar knark någon gång i sitt liv utan att fastna i träsket och växer upp till välartade individer! Alkoholism är väl mycket ärftligt så vet man att ens barn är i riskzonen kan man hålla ett vakande öga. De kommer med all sannolikhet att dricka så vi kan bara förmana, övervaka, utbilda och föregå med ett gott exempel. Sen är det bara att hoppas att man har lyckats att uppfostra vettiga barn som tar ansvar för sitt liv!

• Page

Hallå Sweet!!!!!!!!!!! Maken har slocknat!

• Page

Jag har gjort en stor upptäckt i dag. När jag loggar in på BT börjar jag må lite illa! Jag känner dessutom lite extrakramper i livmodern. Hahahahah, hur sjukt är inte det? Psyket styr verkligen över kroppen!

• Page

Har inget roligt för mig alls. Väntar på att få krafter för att gå till tvättis och hämta in tre IKEApåsar med tvätt! Suck!

Hur går det med arbetet Sweet? Går det framåt? Hinner du klart till på fredag? Några inbillade/verkliga symptom? Jag vet att det är tidigt men det brukar inte spela någon roll när man är skendräktig varje månad (som de flesta av oss här är).

• Page

Ha! Mitt illamående kommer säkert av ett för stort nikotinintag och kramperna är det säkert kärringen som står för.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???