CicciL,
Ett stort grattis till en frisk bebbe. Håller sig nu symptomen borta resten av graviditeten är det helt perfekt!
FruL,
Du är absolut inte ensam till att oroa dig över hur ditt barn kommer att bli. Även de mest jordnära människorna nojiar upp sig i onödan. Drama queen som jag är har jag hittat på massa skräckscenarion; förutom hemska sjukdomar och död har jag funderat på så fåniga saker som om mitt barn blir fult eller mesigt. Nåja, man tycker väl ändå att ens barn är det vackraste som finns men jag vill verkligen inte uppfostra en mespropp!
Skrattade lite åt dina kommentarer angående barnens musiksmak men jag tror att det gäller att inse att våra barn kommer hata vår musik (i alla fall i tonåren). Jag kommer nära en liten gothare/hårdrockare vid min barm men den kommer säkert bli ett riktigt prydligt popoffer. (Hahaha, ta inte illa upp om det finns några sådana här i tråden. Jag är medveten om jag är för gammal att sätta etiketter på folk, det var mest på skoj!)
En annan sak till alla som är oroliga att uppfostra framtida plattananhängare; det är säkert många som provar knark någon gång i sitt liv utan att fastna i träsket och växer upp till välartade individer! Alkoholism är väl mycket ärftligt så vet man att ens barn är i riskzonen kan man hålla ett vakande öga. De kommer med all sannolikhet att dricka så vi kan bara förmana, övervaka, utbilda och föregå med ett gott exempel. Sen är det bara att hoppas att man har lyckats att uppfostra vettiga barn som tar ansvar för sitt liv!