När märker man av att man är...GRAVID???
...och hur länge körde ni EFTER böjen? (jag hade böj i måndags)
...och hur länge körde ni EFTER böjen? (jag hade böj i måndags)
hej mindre. härligt att vara tillbaka. känner mig faktiskt riktigt positiv till hela barnfabriken, vilket jag inte gjort på ett tag. tänk vad lite semester kan göra susen ;)
vi som inte plussat i tråden får hålla ihop, känns som vi blir färre och färre.... ;) (vilket givetvis är positivt förståss)
lapinette - vi körde också varje dag förra gången runt Äl och det gick inte heller, så det är nog olika för alla. det är ju bara så svårt att INTE köra varje dag runt ÄL, man blir så stressad av att missar det lilla ägget...
hmmm...med tanke på att i denna tråden är piller = pluss får jag väl ge mig in i pillerträsket (om det inte blir något denna omgången) - det blir rosenrot, omega och hela baletten.
muggles - nej, de är väl rosenrot som ev kan hjälpa till. har dock hört horror stories om rosenrot att man förskjuter hela ÄL och får oregelbunden cykel. det är ju lite jobbig när man precis fått den någorlunda regelbunden efter p-pillerstopp.
men det får blir rosenrot ändå tror jag (OM det inte blir något denna omgången som jag givetvis hoppas hoppas hoppas på ;))
muggles - är det inte så att moderkakan tar över i ca v 8 och det kan vara därför man får en blödning? har för mig att jag läst det någonstans.
cicciL - jag tror också på att alkohol och sunt leverne påverkar mer än vad man tror. jag hade dock ÄL dagen efter en blöt nyårsfest vilket inte var det bästa. men vad f*n det är ju bara nyår en ggr om året.... däremot har jag dragit ner lite på kaffe, eftersom jag läst att t ex i Danmark & USA så avråder man folk som planerar att skaffa barn att dricka kaffe alls. Så det blir inte mer än 1 kopp per dag för mig...
start september: läste på kära FL att en tjej hade blivit gravid direkt med bägge sina barn när hon slutat med kaffet helt. dvs hon hade försökt och försökt men inte blivit gravid förrän hon slutat med kaffe. så för vissa kan det säkert spela roll att man dricker för mycket koffein.
muggles - det kommer gå bra!! har missat ditt inlägg, är det så att du fått en blödning, eller?
min gyn sa att 1/3 av alla gravida kvinnor blöder någon gång under sin graviditet.
....appropå din oro Muggles!