När märker man av att man är...GRAVID???
Har precis fått geleklumpig flytning... är detta en så kallade aladåben?
Hur många dagar efter ÄL brukar den komma för er?
Har precis fått geleklumpig flytning... är detta en så kallade aladåben?
Hur många dagar efter ÄL brukar den komma för er?
Allright! Han skulle bara veta vad jag planerar för honom ikväll.... grhmpf....
Grattis Fru Sofia!!!!! :) :) :)
Håller tummarna för att det blir ännu plussigare imorgon!
Sweetstreet - du kanske har dubbel ägglossning? Dvs att om båda äggen blir befruktade så är det chans till tvillingar?
FruL...
Nåt som hjälpt mig när det gått åt skogen de senaste månaderna är att tänka att jag och min man kan njuta av att vara med bara varann en månad längre, utan barnaskrik på nätterna. Vi älskar ju att sova lääänge på helgmornarna t ex och det är ju svårt när man har bebis.
Men jag förstår hur du känner och det är helt okej att deppa lite! Det är klart när det är en bebis och ett plus man önskar sig mest i hela världen!
Man kanske skulle ställa sig i kö redan nu, säga att man försökt ett år redan, för det är ju grundkravet. Så får man dessutom undersökt att allt fungerar som det ska.
Så har man en tid och kan försöka som en galning under tiden...
L, varför trodde din gyn att det kunde bli svårt för dig att bli gravid? Kan de/du göra nåt åt saken? Jag tänker hormoner eller så...
Men man får respektera sin partner och jag förstår din man att han inte vill ljuga, men samtidigt så får ju han förstå dig också, eftersom någon redan givit dig ett förhandsbesked.
Usch vad jobbigt - styrkekram till dig!
FruL, har du varit hos bara en gyn som sa att du "kanske" har endo...?
Får man verkligen göra så som gynekolog - ska man inte vara ganska säker om man bara hasplar ur sig något sånt?
Kan du gå till en annan gyn? Om det är så att de är så pass säkra så borde de ju vara mer aktiva för att du ju faktiskt vill ha barn!
Jag hade gått och fått en 2-opinion om jag var du..
Sorry sweet - du hann före med samma rekommendation!
Shit! Jag räknade lite ( är barnsligt förtjust i formler i excel). Chanserna för barn är egentligen väldigt små överhuvudtaget...
Jag räknade med att 80% blir gravida på ett år och att ca 25% av alla graviditeter slutar i missfall ( som man inte känner av).
Chanserna enligt mina beräkningar ökar med 5% per månad och bara ca 5% blir gravida efter en månad...