• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

FruL: Om någon frågar min mamma vad hon vill ha när hon fyller år tolkar hon det som om de vill snika åt sig en gratis födelsedagsmiddag!

Jag menar inte att någon av er är sådan men jag har blivit lik min mor på senare år så jag har lätt för att ägna mig åt övertolkningar. Jag är dessutom ganska plump trots att jag är så känslig för vad andra tycker om mig, men det är bara säga till om jag har förargat någon!

• Page

Hej Humm!

Angående statistiken, råd och tips så kommer du säkert få vettiga och informativa svar av uvarna här på tråden.

Angående p-piller. Det verkar som det är olika för alla. Detta är min erfarenhet: jag har ätit p-piller i 16 år och har nyligen slutat. Skillnaden är att nu har jag oregelbunden mens och en jättelång menscykel. Har dessutom för första gången i mitt liv fått fruktansvärt ont vid ägglossningen. Vika-sig-dubbel-ont alltså. Men jag har i alla fall kommit igång med min menstration, det förefaller som om vissa får vänta länge innan den börjar igen.

Läste någonstans (källkritik!!) att p-pillerknaprande inte förstör ens chanser att bli gravid utan snarare tvärt om. Efter att man har slutat med hormoner har man störst chans att bli gravid inom tre månader. Fast det verkar inte vara helt sant om man tittar på alla här på tråden.

Jag är medveten om att jag har bara slängt ur mig massa åsikter till vänster och höger i dag och att jag beter mig som en inkräktare. Förlåt, men när jag väl började skriva kunde jag inte sluta!

• Page

Just det, glömde tonårsfinnarna! Men jag glömde också säga att jag blev på mycket bättre humör.

• Page

(Jag har aldrig tränat tidigare men tänkte sätta igång nu. För att stärka upp magmusklerna och med det, ryggen. Hahahatar att träna)

• Page

Jag är i extrembehov av att bygga på min kropp lite, dvs öka i vikt och muskelmassa. Är aningens underviktig och det är tydligen inte bra när man ska göra barn. Har faktiskt tillgång till ett gratisgym, med endast två medlemmar.

• Page

Usch, läste om insemination på FL i dag och det var inte en angenäm upplevelse. Jag trodde att statistiken på lyckad inseminering var högre än de angivna 15%.

Jag är tydligen blåögd också eftersom jag blev förvånad över att det är långa väntetider och att det dessutom kostar pengar! Alltså mer än ett vanligt läkarbesök.

• Page

Mitt i natten och jag snokar här som vanligt!

CissiL: Jag förstår ditt val att göra alla möjliga tester, det kommer jag också göra om det osannolika skulle ske (bli gravid). Även om man inte kan få reda på alla sjukdomar så är iaf några borträknade.

När det är väl dags för testerna berätta gärna hur det känns.

• Page

Koko och Snart så:

Hahaha, det låter mycket bekant! Fick ett miniutbrott (tyst i huvudet) i går när en kompis ställde sin smutsiga kaffekopp på mitt vackert dukade bord. Perfektionen var borta .

• Page

Angående diskussionen om förändringar när man skaffar barn. Jag i likhet med de flesta är rädd att förlora närheten till min man, men det är en åldersgrej tror jag. Ju äldre jag har blivit desto mer ego är jag. Vill man verkligen ge upp vita möbler och mängder med levande ljus? Dessutom är det rätt skönt att sova på morgnarna...

Jag tror ändå att man blir en bättre människa av att få barn (ego igen!). Jag har jobbat som vårdbiträde en gång i tiden och där upptäckte jag att gamlingar utan barn är konstiga. Ja, inte alltid, men ofta. De utvecklar ett konstigt förhållande. Ganska skrämmande.

• Page

Är det inte möjligen jag som spiller hos dig Snart Så??? Fattar inte det...jag spiller aldrig hemma! Hos andra är det en annan femma. Har skvätt rödvin på kompisars antika stolar och mattor och lite annat.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???