Hej Humm!
Angående statistiken, råd och tips så kommer du säkert få vettiga och informativa svar av uvarna här på tråden.
Angående p-piller. Det verkar som det är olika för alla. Detta är min erfarenhet: jag har ätit p-piller i 16 år och har nyligen slutat. Skillnaden är att nu har jag oregelbunden mens och en jättelång menscykel. Har dessutom för första gången i mitt liv fått fruktansvärt ont vid ägglossningen. Vika-sig-dubbel-ont alltså. Men jag har i alla fall kommit igång med min menstration, det förefaller som om vissa får vänta länge innan den börjar igen.
Läste någonstans (källkritik!!) att p-pillerknaprande inte förstör ens chanser att bli gravid utan snarare tvärt om. Efter att man har slutat med hormoner har man störst chans att bli gravid inom tre månader. Fast det verkar inte vara helt sant om man tittar på alla här på tråden.
Jag är medveten om att jag har bara slängt ur mig massa åsikter till vänster och höger i dag och att jag beter mig som en inkräktare. Förlåt, men när jag väl började skriva kunde jag inte sluta!