Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Morn!
    Nu har man vaknat upp igen. med värsta baksuget i magen efter gårdagens kanon (eh kalkon??) middag. Tja det var ju bara kyckling men man åt så mycket att nu har man liksom spänt ut magen som ett gigantiskt tält. Så idag kommer man nog vara lite småhungrig hela dagen... ;)

Lite trött i vinskallen är jag också måste erkännas. Blir nog inte vin ikväll trots att det är fredag.

Men solen skiner nu så jag är ändå på ett strålande humör! :)

• sweetstreet

Cicci,

jag har flera kompisar som varit gravida och inte haft nästan några som helst symptom under hela graviditeten, mer än att någon av dem blev tröttare än vanligt.

Men ett par kände inget alls utan var precis som vanligt tills att magarna började växa lite. De tyckte att det inte var förrän då som de riktigt fattade att de var gravida.

Så jag tror inte alls du behöver oroa dig.

Hm, sådan graviditet tycker jag vore drömmen!!!!!!

• sweetstreet

Snartis,

Shit ÄLar du NU!!!! Mein Godt (tyskinspirerad jag med, fast jag kan ingen tyska så detta kasnke bara är babbelspråk, hehe).

Jag kommer inte ÄLa förrän i slutet av nästa vecka!!!!!
    Ujuj, det verkar som om du verkligen cyklar ifrån mig. :(

Men jag har ju en sådan där lång o trög cykel. En riktig gammal trampmaksin, och inte allså en så´n där räser som du verkar ha... Eller har du kanske lånat Mindres spinninghoj??????? ;)

• sweetstreet

halloj Mindre!

Låter himla mysig din kommande helg! :)

Här har vi 1(!!!!!!!!!!!) flaska glögg och den öppnas inte förrän rätt tillfälle!!! Troligtvis inte förrän julafton. Eller möjligtvis Lucia.

Vi har sagt att vi ska åka till Ikea för att shoppa loss. Och då snackkar vi inte soffor o matbord, utan typ glögg och annat ät-o drickbart! :)
    Men det har vi sagt i typ 2 månader nu och än har det inte funnits tid eller lust. Det går liksom en hel dag att ta sig dit eftersom vi inte har bil....

Så vi får nog snällt sitta här och TITTA på glöggen....

• sweetstreet

Men under över alla under! Vi har sett att mataffären nära oss har köpt in Abbas sill (flera sorter!!!!) och Felix lingonsylt!!!!!!!! :D :D :D

Wow!!!!!!!!!!! Kändes som julafton redan!

Fast däremot kasnke de sorterat ut Wasa knäcket vilket känns väligt trist isåfall. :(
    Måste nog botanisera lite mer noggrant i hyllorna.

• sweetstreet

Snartis,

hur många dagar efter mens brukar du kläcka??

• sweetstreet

Tråkigt ljuvlig....
    Och så himla typsikt!!!! Alla verkar vi få symptom hela tiden här men vad hjälper det???!!!

Skönt att du inte verkar så deppig iallafall. Och som sagt det är inte helt fel att kunna dricka glögg och annat alkoholhaltigt i december! :)

• sweetstreet

Nenne,

Ja ibland när man träffar barn o bebisar så inser man plötsligt att det inte alls känns sådär väldans angeläget om att skaffa egna.... ;)

Fast det brukar gå över och sedan sitter man där igen med sin Indiana Jones hatt på skallen och spelar återigen huvudrollen i "Jakten på den försvunna Aladåben" eller nå´t ditåt. Helt knasigt. :D

• sweetstreet

Snartis
    Jag tror du cyklar ifrån mig nudå. Jag brukar inte kläcka förrän runt 19 dagar efter mensens första dag. Så det är ungefär en vecka kvar för mig.

Men jag har ju redan börjat sikta in mig på NNÄ...

• sweetstreet

Morsning!

Bara en liten kortis här idag för jag har såååå mycket att göra.... Hm!

Snartis, TUUUUUR att du fick böjen innan maken stack! :)
    Jag väntar fortfarande på min, men jag är som sagt inställd på NNÄ för just nu är allt så jäääättestressigt omkring mig, med en massa massa massa jobb.....
    Jobbade i stort sett hela helgen :( stackars mig... oc känner mig trots det helt superstressad över allt jag inte lyckades hinna emd. Suck!

Cissi,
    Skoj att du blir glad av att kräkas. Jag skulle vara superglad om man slipper. Om man nu nå´nsin blir gravid...
    Och jag sällar mig till de glada skarorna som ropar Skrönor, skrönor!!!! Som vetenskapskvinna kan jag abra säga att ALLT ni hör om illamående, magformer etc etc är bara SKRÖNOR SKRÖNOR!!!!!
    Med tanke på att man har 50% chans att gissa "rätt" så är det ju väldigt ofta det "passar in" med allt detta. Fast om ni gör en liten undersökning ("statistiskt") ska ni se att det är ca 50% som det inte stämmer på....! ;)

Har själv vänner som mått illa och fått killar och mått illa och fått tjejer. MInte knt något alls och fått tjejer och samma sak för killar. Så ja, det är nog inte mycket sanning i det där.
    Men huvudsaken är ju att det blir något oavsett tjej eller kille?!

Och apropå aladåb så har jag aldrig aladåb. Kanske är det ett måste för att det ska bli något??? Hjälp! Isåfall ligger jag risigt till!!!!

måste springa vidare nu men puss på er alla! Och sup inte ner alla japanerna nu syrran!!! ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???