När märker man av att man är...GRAVID???
Det var verkligen den bästa nyheten!!!!
Det var verkligen den bästa nyheten!!!!
Moet drack jag på nyår, dessvärre bara 4 munnar, men hellre det än inget. Sååå nice att bara få smaka lite!
Muggles, jag drack med vitt alkoholfritt till nyår, fy fan vad äckligt det är. Jag har en rödvinsflaska hemma med, den kanske smakar saft i af, och inte så illa!
Jag tycker allt luktar illa nu för tiden och kissar jämt, någon som känner igen sig?
Tycker min man luktar jätte illa, håller andan när han ska pussa mig, särskillt efter att han har druckit vin eller liknande, hemskt att känna så, men kan inte rå för det!
Mindre, ja det var väl ett bra inlägg, min man läser 2 böcker om detta ämne nu o han har till och med läst där att man inte ska vara så hysterisk. Sen gick vi igår in på en engelsk hemsida ag graviditet och där rekommenderade LÄKARNA max 2-3 glas vin i veckan. så vi i Sverige är nog extra nojjiga. Inte för att jag ska dricka för att de gör det i andra länder, men det hjälper till att fatta att såååååååå farligt är det inte.
Svärmor berättade att hon både drack o rökte (!!!) när hon väntade maken och han är ju helt normal Tror jag.....
Måste bara tillägga ag VIN, att det är medicinskt bevisat att det är lättare att bli gravid om man inte dicker mellan Mensen och nästa ÄL. (jag drack inte på 11 dagar, sen tog det).
Men efter ÄL så har det kanske inte lika stor betydelse!
Min man drack inte heller denna tidpunkten! Ska tilläggas
Frullan! Om du hade mensens första dag den 2 december, så har du beräknad förlossning den 8 september, en lördag, ganska precis 7 veckor efter att Pick'n är född, fan vad häftigt!
Grattis igen, nu ska jag iväg på lunch men längtar efter att läsa din story när jag är tillbaka!
KRAM
Fy vad trist Snartis! Men efter att ha läst på vårdguiden så verkar det som man kan gå igenom en graviditet och förlossning utan problem, så nu håller vi alla tummar och tår för dig!
Jag vill jätte gärna ses!!!!!!!!!!!
Så snart som möjligt! Jag kan nästa helg, den som kommer alltså, kommande ska jag ha fest hemma så det krävs lite planering under lördagen och fix hemma. Men annats kan jag när som helst!
Jag röstar för brunch om det bli till helgen Såååå sugen på apelsinjuice oc våfflor!
LJUVLIG:
Du ska räkna från din ÄL, inte från mensens första dag om du har en cykel på 39 dagar. Man räknar endast från mensens första dag om man har en regelbunden cykel som diffar på max 2-3 dagar.
Jag tror du är i vecka 4+, men om du är osäker så ring o fråga BM. Du ska ju ändå ringa o skriva in dig!
Grattis igen!
Jag kan inte den 13e, det var den helgen jag inte kunde Men jag kan nu till helgen och sen när som helst
Men jag kan inte lördagen den 13e, snälla kan vi inte ta nu i helgen i stället?
Ljuvlig, jag tror verkligen inte att du är i vecka 6, men alla verkar ha olika uppfattning. Det jag har läst och hört är att har man inte en menscykel som är runt 28 dagar så ska man räkna från ÄL, och då är du i vecka 4.
Hade du ÄL den 20/12, så fäste ägget i din livmoder runt den 26e alltså kan inte du vara i vecka 6!