När märker man av att man är...GRAVID???
näe nu måste jag dra.
ska kolla över vaccinations skyddet inför afrika resan
kram på er
förlåt att jag alltid är så deppig och tjatig
näe nu måste jag dra.
ska kolla över vaccinations skyddet inför afrika resan
kram på er
förlåt att jag alltid är så deppig och tjatig
godmorgon tjejer
Kul att höra att man kan vara saknad trots att jag bara bidrar med deppattacker
ni är för söta
moppy: KUUUUUUUUUUUUUL att se att du är på banan igen och jag är så otroligt glad över att du verkar ha klarat dig så förhållandevis bra trots den jävlaskit du gått igenom.
Du är en stålman gumman
Lapinette: jag kommer kunna deppa med dig, jag kan ju alltid deppa
näe men jag känner lite sorg och ilska över den här månaden.
Koko: skönt att gråta ut gumman. Du ska se att det kommer att ordna sig., Du är i allafall på väg med din endo. Jag har ju en eventuell endo som jag inte kommer få svar på vad det är förräns om länge...
Inget utslag på ÄL stickan idag heller Så nu är jag övertygad om att den kom i fredags så att jag missat månadens chans
ÄNNU värre är om den faktiskt kom i torsdags, eftersom vi inte hade 6 på varken torsdagen eller fredagen, och det är ju enlifgt CB de dagar man har chans, böj dagen och dagen efter. Så kom den i torsdags så är det HELT kört.
MEN det kanske är lika bra. Vi var på vaccin centralen igår och skulle ta hepatit B. Vi har allt annat skydd som man kan tänkas behöva för afrika.
MEN läkaren sa tvärt att vi skulle avboka om det visade sig att jag var gravid. detta går emot vad andra läkare har sagt. Så jag blev helt ställd.
MEN det känns helt sjukt att avboka resan för att jag eventuellt kommer att bli gravid.
Läkarens argument var att man inte ska utsätta sig för NÅGRA risker då man är gravid... men så kan inte riktigt jag leva. Herregud det är en risk att gå över gatan.
MEN jag blev ändå ställd och undrar hur i sjutton jag ska göra. Jag har pratat med en annan läkare på morgonen som menade att det ENDA skyddet mot tex malaria är att inte bli biten så det gäller att skydda sig med kläder och vara försiktig.
Hur skulle ni gjort?
inte så lätt som det verkar.
Att skjuta på resan innebär 45000 förlorade kronor.
Skjuta på bebisverkstaden NEJ vi har tillräckligt svårt ändå.
skärgårdsbruden
vi ska till afrika som sagt och kommer definitivt att ta profylax. det finns gamla beprövadde varianter som INTE innebär någon som helst risk för foster. Gravida och ammande kan ta dom.
MEN dom är inte lika effektiva som de nya. Jag gissar att du åt malarone som är det nyaste och bästa. dock inte helt testat på gravida.
MEN åker vi så kommer vi självklart ta profylax, men de "snälla".
inte blev jag någe klokare av det här ska jag bara säga.
vickan, snällt att du försökte men den artickeln sa ju faktiskt ingen ting. ..
muggles: ha det så super bra!!!!!!!!!!!! kommer tänka på dig. och jag tror att det kommer finnas en liten semesterbebis i magen sen
hmmm varför trodde muggles förresten att hon skulle missa ÄL udner resan? Skulle de inte försöka eller?
vickan: tack! Många oklara bud ska jag säga. Vistt malaria är mycket farligare när man är gravid OM man får det. vad det gäller profylax och deras påverkan på foster s¨å finns det faktiskt några sorter som enligt FASS är HELT ofarliga för gravida och foster.
SÅ....
Har läst en hel del nu. utomlands så verkar det som man nästan skiter i profylax och impregnerar sina kläder istället. Hmmm detta är en svår fråga.
Jag får vel ta den senare helt enkelt OM det skulle visa sig att jag ÄR gravid innan resan.
jag vet inte hur man ska göra.
jessie: det är lite svårt att få kontakt emd läkare och få råd....det är vel det största problemet.
moppy:
Jag är deppig och förvirrad så jag är tyvvär ingen bra trådkompis
Men jag är här och är sååååå glad för att du är på g igen
kram på dig
snarties
Låter som ett toppenjobb!!!! Kan man få en bättre belöning än skumpa?
nu blev jag avundsjuk.... fast jag får åka till stallet och sniffa häst. det kan man också bli lullig/hög av
hur gick det med vår nästa träff förresten?
och var är AM??????
Gissa om det förmodligen är en bebis på g där
och ciici raring: saknar dig
men var GLAD att du slipper jobbiga symptom. Du ska se att de kommer. När du går där med illamående och svullna vader så är det kanske inte sååååååååå kul.
koko: du behöver nog inte vara orolig att bli lämnad ensam här särskilt snart.
Skärgårdsbruden: jag ska ringa dom också.
Den aktuella fronten på resan är att vi kommer att åka, med eller utan graviditet. Magiska kuren heter snälla tabletter samt massa impregnerings och mygg medel.
hmmm vem var det som fått lågt risk värde på NUPP testet
var det brudsommar
GRATTIS det lät ju jätte bra!
hejsan tjejer
har precis landat i hålan och kommer inte få se maken på rn vrcka
uschhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jobbigt det kommer bli
Men jag får träffa mina syskonbarn i helgen och det är livat. Men helt ärligt...barn är väldigt aktiva...man blir trött när man inte är van
KUL med eventuella plussare. Lapinette:det skulle verkligen inte förvåna om det verkligen var den här månaden som det tog sig. Kolla på cicci, det är när man minst anar det som det smäller till och blir pluss.
HOPPAS!!!!
snart så: usch hoppas verkligen INTE att du missar din ÄL. Jag är HELT övertygad om att jag missade min... så det blir massa glögg och vin under december. FAAAAAAN att det ska vara så svårt att få till det.
Mindre: har du haft ÄL eller har du i dagarana men inte vet ritkigt när? Hoppas verkligen att ni får till det.
koko:gud vad konstigt!!!!! fan du har ju alla gravid symptom som finns ju! konstigt.
snartis: Känner igen paniken över att missa ÄL pga av resor. INTE kul. Jag menar hur jäv*la svårt är det inte ändå. TRots att man kn*ullar som kaniner hela ÄL.
Koko: det finns ju dom som har mens även under grav. Jag VET att du testade minus MEN även tester kan visa fel. Så var det ju för Jessie. Såååååå
det känns liksom som att du har lite för många symptom för att det inte ska vara något.
Gå och testa dig hos BM eller gyn!
Cicci: KUL att du kollar in vår alldeles egen plussade pappersmuff
Själv så skiter jag i denna ÄL. det är mindre än 1% chans att det kan ha blivit något av olika omständigheter. Så jag får försöka ta nästa som tyvvär infaller precis i julstress och mega projektavslut... Så då kommer man vara hur ofertil som helst
pratade förrsten med en kollega i morse som drog skräckhistorier om avtagande fertilitet efter 27 år ålder och om hur otroligt svårt det var efter 30. Dessutom fina historier om ofertila kompisar osv.
TRACK för den!!!!!
NU känns det bättre