Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Moppy: jag tror det är helt rätt taktik. Så gjorde jag också. På bröllopsresan orkade jag inte riktigt engagera mig i äggjakten så jag tog aldrig mina RR, bara Bisolvon lite halvhjärtat. Jag tänkte ju köra hårt nästa ÄL (som skulle varit vid nyår) istället. Så det verkar ju vara en bra taktik. El NNÄ-klubben... (nyår var ursprungligen NNÄ för mig)

• mugglesfan

jessie: jag valde samma bild som förut - vi kan ju inte ha dig drickandes vin nu när du är gravid - hur skulle det ser ut!
    Nu är du med igen!

Hade du förresten inte lika ont vid de två andra graviditeterna?

• mugglesfan

fruLlan: jag saknar dig lite här på tråden! jobbar du ihjäl dig eller?

Tänker tillbaka på de underbara helt galna inläggen för ett bra tag sedan när du hade käkat dubbeldos RR... Kommer ni andra ihåg? Herregud, vilka goa gapflabb man fick!!! (Jobbarkompisarna undrade nog vad man sysslade med...)

• mugglesfan

koko: jag tror det finns gott om glögg i kranen under manteln idag! Men försök trycka bort tankarna på misslyckad ivf nu innan det har hänt (precis som jag försöker trycka bort tankarna på MF).

En solskenshistoria för att muntra upp lite: jag har ett par bekanta som hade svårt att få barn. Tydligen var just deras kombination av ägg och simmare inte gynnsam ihop (vet inga detaljer) vilket gjorde att chansen att de skulle tillverka ngt på naturlig väg var mycket liten. De fick behandling och det blev ett barn. När det första barnet var lite större började de fundera på barn nr två. Under tiden skyddade de sig inte eftersom det ju ändå inte kunde bli ngt (trodde de). Så innan de kom till skott för att "beställa nr 2" med behandling så var hon gravid igen - denna gången på naturlig väg!

• mugglesfan

koko: är tanken att du inte ska ha ägglossning för att de ska sätta in ett befruktat ägg? el annars förstår jag inte?

• mugglesfan

ahaaa, jag med mitt guldfiskminne... Sorry, jag visste att du förklarat det förut men minnet är väldigt kort härborta!

• mugglesfan

Snartis: jag är impad! att du kom ihåg...

• mugglesfan

Japp, jag tror som Jessie att de riktiga gravsymptomen kommer när man väl vet om vad som hänt. Enda skillnaden mot menssymptom som jag märkte var nidblödningen och ilningarna i ena bröstet men det är ju inte alls om får sånt heller. Samtidigt hade jag PMS-känningar trodde jag (lättirriterad, lite deppig), molvärk i korsryggen, brun flytning mm.

förresten Jessie: du kände inte av ontet i boobsen vid dina tidigare graviditeter eller? är detta första gången du har så ont? iofs vet jag ju att olika grav kan vara mkt olika men ändå...

• mugglesfan

Usch Jessie det där låter verkligen inte kul - jag skickar lite sympatikramar! Finns det verkligen inget att göra? Kan du inte fråga din BM? Det här måste väl vara ett jättevanligt problem! Men som vanligt när det gäller kvinnor ska väl vi bara uthärda... Hade det varit ngt som drabbade männen så hade det funnits en bot. (Bitter? Jag? Inte alls! )

pirr: gillar saker med sladd - innebär det att han gillar möss också (datamöss har sladd)? Det är ju bra om han går igång på en mus! Jag tycker det låter jättegulligt att han är intresserad av stickor för att de är digitala och vill köpa UL-apparat! Kanske finns på Claes Ohlsson?

Min man var inte alls inblandad i stickorna - jag trodde att det ev skulle framkalla prestationsångest så jag sa inget om dem. Men i söndags när jag inte hade ngt gravtest (innan jag åkte och köpte ett på kvällen) så sa han "men har du inte sådana där test i badrummet" "eh, näe det är ägglossningstest" "jaha, har du hållit på med sånt också?" Så han har sett dem men inte kommenterat det

• mugglesfan

koko: vilken tur att ni har möjlighet att betala! jag hade också gjort det!!! det kostar ju mer att adoptera väl? så man får ta sig råd helt enkelt, i värsta fall skippa den där nya soffan el den där roliga resan. Det blir ju tid till det sen...

hej hej sweet! vinki vinki

Men tänk ändå vad bra att det finns sådan hjälp att få. Tänk om vi hade levt på 60-talet (fanns det ivf då?)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???