Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag kanske gjorde fel som inte involverade honom? Men jag var lite rädd att han skulle känna att "jahapp, upp med den - nu gäller det!" och så skulle det inte gå alls. Hade det inte tagit på 7:e försöket (exempelvis) så hade jag kanske tagit till sådana metoder... *funderar*

• mugglesfan

sweet:
    fnissade högt när jag läste det du skrev - såg det bara framför mig...

• mugglesfan

pirr: ja men det känns ju som om han tar det på helt rätt sätt - vad skönt! kul med engagerade män! ja stackarna klagar över att de måste ha så mkt sex - ett oanat problem!

• mugglesfan

sweet: jo jag vet... inte så att jag behöver fundera på det nu. Men iaf, ibland kanske man tänker för många varv och uppfinner problem som inte skulle ha uppstått. Nåja, by-gones. (Det bästa med Ally McBeal-serien var det uttrycket!)

• mugglesfan

Min man känner till tråden (jag berättar ibland lite, tex att jag lunchade med Cicci) och han vet var han kan hitta den men han läser nog inte. En gång när jag läste hemma tittade han över min axel och just då var fruLlan på sitt mest k*ta humör och yrade om bävrar och allt möjligt (det var nog för att jag la sådana asgarv som han blev nyfiken vad jag läste). Jag tror han tycker det är lite suspekt att jag hänger här men samtidigt tror jag inte han har ngt emot det. Jag känner mig ganska anonym också så det gör mig inget att berätta en massa privata grejer.

• mugglesfan

Är du ensam i tråden nu igen sweet? Jag var "tvungen" att jobba lite

• mugglesfan

Jag tror inte koko tog så illa upp - hon känner väl dig tillräckligt vid det här laget för att veta att du inte menar illa!

Hmmmm, jag skulle nog försöka ändå med ivf, även om det innebar 50 tusen. Det är ju mycket grejen att få vara gravid också - är det inte? Men det är klart - om ivf inte funkade...

• mugglesfan

Jag känner ingenting nu förutom att jag är hungrig (men det är ganska normalt vid den här tiden på dagen). Jag förstår Ciccis rädsla... Äsch, skärpning, här finns faktiskt många som kämpar på så ska inte jag komma in här och klaga! *klapp!* (smällde till mig själv på kinden)

• mugglesfan

Nja det viktigaste är nog som du säger att få ett barn - graviditeten är ju mer en bonus (el är det det ni som mår illa och har ont i boobsen?! )

• mugglesfan

Jo jag tror det är en enorm egogrej det här med att få barn, man vill liksom se att ens gener går vidare. Det är ju det enda sättet att bli "odödlig" på.

Därmed inte sagt att jag är negativ till adoption. Egentligen borde man adoptera istället för att skaffa ännu ett barn till världen - man borde rädda ett fattigt barn istället. Men ego är man...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???