När märker man av att man är...GRAVID???
Inget är omöjligt Jessie, ni kanske har arbeten som det går att göra så med!
Inget är omöjligt Jessie, ni kanske har arbeten som det går att göra så med!
Jag håller med att man bör lära barnet sitt eget modersmål, problemet är att jag pratar det så sällan själv och jag vill inte att det ska prata någon fulvariant.
Jag har tyvärr ganska höga krav på hur man uttrycker sig så jag litar inte till fullo att andra ska lära upp mitt barn på så sätt som jag vill. Nu låter det som om jag är en språkHitler, och det är jag inte!!! Detta ingår i nojior som säkert kommer att släppa den gången det är dags.
Lapinette, 3 språk? Tänk om man hade fått det gratis? Jag kanske kan få en av mina kompisar som är suverän på engelska att prata engelska med det framtida ynglet?
Lapinette, din pappa kan lära ert barn japanska! Häftigt! Så kan de ha ett "hemligt" språk tillsammans.
Viktualia, Är inte det olagligt i Sverige?
Jag gick inte på dagis när jag var liten och jag tyckte att det var ljuvligt. Min mamma hade dock möjlighet att arbeta hemifrån så det fungerade bra och hon fick dessutom lite hjälp av mina mor/far föräldrar med avlastning. Hon hade dessutom stort umgängeskrets så jag hade alltid massa andra barn omkring mig och hon kunde umgås med vuxna. Olika saker fungerar för olika människor.
Dessutom så är det svårt att säga hur man kommer att reagera när man väl ha fått barn. Det kanske händer någon personlighetsförändring.
Jag tycker bara att det är synd om någon skulle ha dåligt samvete för att man vill eller inte vill vara hemma. Ingen av er upplever det kanske men jag tycker att det är lite skambelagt att man vill vara hemma med barnet. Samtidigt är det många som rynkar på näsan om man vill ha en karriär samtidigt och det "stackars" barnet får vara många timmar på dagis. Sen kan jag tycka att det är snålt av vissa kvinnor som inte tillåter sina män att ta ut sin del av ledigheten (om de vill och har ekonomisk möjlighet).
Alla i min omgivning som vill ha barn, har barn. Jag har alltid väntat på att det ska bli bra tillfälle.
När människor i min omgivning började skaffa barn tyckte jag att jag var för ung. Sen ville jag ha en utbildning och då var det inte läge. Och mitt i det hela blev mannen kroniskt sjuk i cancer. Inte bra läge det heller. Sen har jag inget fast arbete, hankar mig fram på vik och liknande (ingen bra läge heller för att få bra jobb). Maken arbetar jättemycket och har lite tid för barn. Jag är ingen "naturlig" moderstyp=hinder. Vi bor i en liten lägenhet som jag har svårt att tänka mig. att byta. Vi har ingen familj i närheten.
Det är bara massa saker som säger att vi inte borde starta en familj men nu skiter jag i det. Blir det några barn så fixar det sig säkert!
Jag hade säkert också uppskattat dagis ville bara förtydliga att man kan bli socialt stimulerad även om man inte går på dagis. Och att man som vuxen inte behöver bara sitta hemma med sitt jollrande barn bara för att man inte går iväg till ett arbete.
Frejis, Jag förstår hur du menar med att det inte känns naturligt att prata ngt än svenska. Min katt är också svensspråkig!
Lycka till Frejis och Mindre nu inför äl. Nu jäklar!!!!
Lapinette, kniiiip som Susanne Lanefeldt skulle ha sagt.
Sweet, ha det trevligt i labbet och fortsätt gärna vara "odiplomatisk". Jag älskar det!
Muggles, CicciL, Snart så, och fruL hem med er och klappa på era mysmagar!
Jag återgår till mina hemmfruplikter nu efter en hel dag med BT och ams!
Och Koko, nu kan du kryssa i almanackan att det är en dag mindre tills ni kan sätta igång med barnfabriken igen!
Sweet, Nää, inga fler personanalyser. Vill inte bli ökänd som den konstiga människan med massa fördomar som har den dåliga smaken att avslöja dem. Hahaha, för sent!! Dessutom så har jag redan klarat av de som jag hade "klarast" bild av. Nåja, sen finns ju du men du ville inte ha någon analys. En sak till...för att en klar fördomsbild av dig fattas några viktiga faktan om dig. Annars tar analysen olika vägar.
Lapinette, Din bjudning låter så himla trevlig! Fyra drinkar, 2 glas vin och dessutom öl låter gott och väl tillräckligt i mina öron. Men jag är en dricktunnis!
Villeroys saker är så snygga!!! Vill också ha!
Lycka till på tentan Frejis!