Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej igen!
    Har nu satt i mig lite kinamat. Mums!
    Ang gran så har de redan börjat sälja granar här nu. Otroligt tidigt tycker ju jag!
    Själv vill jag gärna ha gran iår. Förra året hade vi ingen här. Men iår tror jag iallafall jag vill ha gran. Men jag brukar inte köpa gran förrän tdigast 2 veckor innan jul. Fast här ksnke de är slut då??

• sweetstreet

jag är en så´n där tråkig en som inte vill pynta granen förrän kvällen innan julafton.... För det är DÅ det känns så julmysigt tycker jag.

Innan har man ju ändå advenstpynt.

• sweetstreet

Fast inte här såklrt.

Saknade faktiskt advent förra året.
    Hade inte insett hur mycket jag vill ha advenstjus och stjärnor. Här har de inget sådant.

Och advenstkalender!!!
    Jag är så barnslig att jag tittar på advenstskalendern på TV varje år (om den är bra). :)
    Men här går det ju inte då förstås.

• sweetstreet

Å vad mysigt det låter med advenstfirande med gran o familj!!!!!!!

• sweetstreet

Jag ska iallafall ha pysseldag nu på lördag.
    Baka lite och så ihop med vänner.
    Ingen är svensk så ingen hade hört talas om fenomenet julpyssel innan, men alla verkar väldigt nyfikna och spända!!! :)

• sweetstreet

Det kommer bli hemgjord glögg (eftersom vi inte har någon annan här) samt även hemgjot gluehwein (som de tyska vännerna ska fixa). Hm känns som om det kasnke kommer bli sneda kakor...? :D

• sweetstreet

Det blir kul att se vad alla andra vill göra för något. Amerkaner, latinos, européer.... Skoj att se hur olika jultraditioner kan vara! :)

• sweetstreet

lussebullar vet jag inte ens om jag ska försöka mig på iår. Gjorde tappert försök förra året men de blev inte bra!!!

Felsökningen gav:

Nr 1 ingen färsk jäst här bara torrjäst. Inte alls lika bra!
    Nr 2 gasugn, är inte alls van vid gas för jag har alltid haft elugn tidigare.
    Nr 3 har hört (av andra européer senare) att mjölet här är lite annorlunda vilket gör det svårare att baka med när man är van vid icke-amerikanskt.

Jaja, vi får väl se om man testar igen. De var goda om man åt dem direkt, men om de legat i bara ett dygn var de torra soå det dammade i munnen. :(

• sweetstreet

Man kunde ha dödat vilken inbrottsdtjuv som helst med en av de lussebullarna.

TJONG i huvet och det hade varit bättre än vilken gjutjärnsstekpanna som helst!

• sweetstreet

Aha!

Super!!! Tack för tipsen Viktualia!!
    Jag kasnke ska våga mig på ett försök til då. Fast det blir nog närmare jul för nu på lördag lär det vara dullt i köket med så mycket folk.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???