Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag håller med FruLlan att det är ok att lufta sina dubbla känslor inför andras plus. På ngt sätt känns det ändå bättre att få säga det högt att man är lite avis. För det är klart man är! Been there...

Sedan tycker jag det kan sägas igen (och det blev aktuellt nu med Snartis) att innan plusset oroar man sig för om man kan plussa över huvud taget och tror att allt är super när man väl plussat. Men då börjar oron för annat... Inte för att det är ngn tröst, men kan vara nyttigt att komma ihåg...

• mugglesfan

Har vi inga andra BIMare än Mindre nu i närtid?

• mugglesfan

gosnosen: jag tror att FruLlans man blev istoppad det mesta eller?

Förresten apropå Omega3, så står det på de förpackningar jag läst på att de inte är lämpliga för gravida/ammande. Någon som vet varför? För jag såg på ett tv-program att Omega3 är jättenyttigt när hjärnan ska bildas så man ska ju äta en massa lax mm. Då borde ju eg tabletter vara bra?

• mugglesfan

Aha: då håller vi tummarna för nenne och mindre!

Japp, jag tror också på Omega3. I programmet jag såg redovisades ny forskning och de sa tom att det var bättre att faktiskt äta tex insjöfisk för att få i sig Omega3, än att undvika det pga gifterna. Men om man är riktigt smart så tar man ju givetvis tabletter (el lax från västkusten/Norge exempelvis) istället Jag försöker tänka på att äta lax flera ggr i veckan - jag gillar ju fisk så det är inga problem för mig. Omega3 ska hjälpa för att utveckla hjärnan och dessutom motverka depression. Ngt för alla ev BIMare att testa?!

• mugglesfan

Lapinette: nu viskar jag jättetyst "även om det tar denna gång så kan du lugnt prova viner om 3 veckor" men säg inget så tanten hör! (fan vad internt det här börjar bli! )

• mugglesfan

Lapinette: äsch, det tar utan piller också! Så oroa dig inte... Det är bara vi kontrollnarkomaner som tror att vi kan påverka med våra piller

• mugglesfan

Jag är också superhungrig trots mandarin och knäckemacka. Tänkte träna kl 18 och jag måste ha i mig ngt mer innan dess. From igår känns det inte alls bra längre att bli för hungrig (då kommer illamåendet).

• mugglesfan

Skönt att tråden fylls av lite aktivt cyklande damer igen!!! Gött å höra er noja över aladåber och annat!

Sweet: jag har för mig att några här har fått sin ÄL senare än vanligt (FruLlan bla?) pga RR, så ge inte upp!

Page: Kul att du är tillbaka! Jag har saknat dig här. Jag kan också säga att jag kände mindre av ÄL den månaden jag åt Bisolvon, var nästan säker på att jag inte hade ÄL alls (testade inte med stickor den gången). Mindre flytningar och mindre ont i äggisarna. Men tydligen fanns där ett ägg iaf!

Nu måste jag på möte fram till 12!

• mugglesfan

Frejis: kul att du är här igen! Hur länge hade ni försökt - ett år? Jag vet att du skrivit det vid ngt tillfälle men har glömt tyvärr... Så ni går på utredning? Hur går sådant till eg? Måste du ligga på själv för att få behandling (tänker på det du skrev om att boka gyn)? Många frågor...

Izzie: jo vi har en lista men den senaste versionen låg på kokos dator som har pajat, så vi borde leta upp den senaste uppdateringen här i tråden (men vem orkar det? ) och uppdatera den.

Jag vet att listan kom upp efter att jag plussat (alltså efter 18/12) men har den uppdaterats efter det? Var det ngn mer mellan mig och Eden? Annars kan jag leta runt 18:e...

• mugglesfan

Jag har nu scrollat ca 60 sidor (puh!) och hittat vad jag tror är senaste listan:

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9
    Skärgårdsbruden , Stockholm , 29 år , november 06 , Gravid 9/11
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11
    Victoria80 , ? , ? , november 06 , Gravid 17/11
    lollan79 , ? , 27 år , ? , Gravid 1/12?
    Jessie76 , Luleå , 29 år , ? , Gravid 5/12?
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 35 år , augusti 06 , Gravid 18/12

nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06
    _koko_ , Stockholm , 28 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , september 06
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06
    ljuvlig , Göteborg , 31 år , ?
    Fru UH , ? , 31 år , augusti 06
    missZapon , ? , ? , ?
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06
    Eden-06 , ? , ? , ?
    Frejis , Stockholm , 33 år , ?
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , ? , ? , ?

Sorry koko att jag tog över din funktion!

Jag har också en kompis som sover sämre när det är fullmåne. JAg har sovit jättedåligt två nätter och ska definitivt hålla koll på nästa gång jag gör det om det är fullmåne då. Jag tror eg inte på sånt - jag menar, vad kan det bero på? Det måste ju finnas ngn rimlig förklaring?

Snartis: har du fått ngn tid för undersökning än? Ligg på dem (kom ihåg hur det gick med fruLlans remiss - man måste tjata tjata tjata...)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???