Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Min make tjänar så mycket mer än mig och sen är han VD för ett tyskt företag, där man inte har förståelse för Svenska lagar, så jag kommer vara hemma själv. Men det är å andra sidan precis vad jag vill Så det blir bra. Ag det intulektuella och stimulansen därvidlag, så finns det olika aktiviteter man kan göra som mammaledig som hör i hop med det tidigare nämnda, tex grupper av business women som träffas och diskuterar affärsmöjligheter och annat under ledigheten, så om jag nu mot förmodan behöver det, så kan man ju få det!
    Jag vill verkligen inte jobba! Det ska man ju göra hela jäkla livet!

• Bröllopstokiig

Måste bara tillägga att min man vill vara hemma, men att hans styrelse inte skulle tillåta det. Är man VD för ett företag så kan man inte bara vara pappaledig helt plötsligt, för då får man sparken o då är man ganska lost!

• Bröllopstokiig

Min make är inte VD för ett svenskt bolag, det är där skon klämmer. Tyskar skiter i hur man gör i Sverige. Men han kan säkert lösa det med att vara hemma en fredag eller så.

• Bröllopstokiig

Tack Frullan för att du förstår!
    Sen är jag INTE feminist och har inte några problem alls med att inte min make kommer vara hemma så mycket... men alla göra ju det som passar dem bäst oavsett

• Bröllopstokiig

Om man nu vill jobba och göra karriär på båda håll så får man väl skaffa barnflicka då, det kommer jag göra tror jag. Jag har ingen jag känner i närheten och till mina föräldrar och svärföräldrar är det 55 mil!

• Bröllopstokiig

Vickan, min man är VD för ett större tyskt bolag. Problemet är först och främst att det är bara män i styrelsen och de är tyskar, de har inte förståelse för svenska lagar etc.
    Sen tror jag min make kommer kunna lösa vissa delar, MEN är du VD (oavsett) så har du inte möjlighet att bara sticka och lämna ditt företag och personal att sköta sig själv för att du ska vara pappaledig, då har du inte det VD jobbet särskillt länge till. Men som Lappis skrev kommer man kanske kunna kompromissa, så att man är hemma 1 dag i veckan en längre period.

Hur som helst, så gör inte detta i slutändan ett smack för min del, eftersom jag gärna slipper jobba + att jag gärna ser att vi har mer pengar i slutet av månaden (vilket vi inte haft om jag jobbat i stället)...

• Bröllopstokiig

Inte mycket att göra tjejen, köp RSFU's gravtest, de kan ge utslag tidigare. Annars får du snällt vänta!
    Vi kan inte säga det ena eller det andra för det kan vara både symptom på graviditet och mens!
    Hoppas det inte är grav om du inte vill det, låter ej så...

• Bröllopstokiig

Den tog ca 45 minuter för oss. Det var mest att man gick igenom massa frågor, sjukdomar etc. Sen skulle man lämna vikt och längt och de tog ett blodtryck o ett blodprov, sen klart för oss
    Var det idag du skulle gå eller i morgon?

• Bröllopstokiig

Ja det är jätte lugnt! Tur för mig, så jag slipper läsa ikapp så mycket Vi har en tävling på jobbet hela förmiddagen, man ska boka in så många besök som möjligt med kudner. Hela företaget sitter som tokar. Men jag är så less på att ingen svarar, så jag kikar in här hela tiden för att få lite ny energi

I morse hade jag jätte ont i bröstvårtorna när jag duschade, ha ha - jag kanske får mina symptom lite senare än alla andra.

Snartis, jag har med nästäppa, snart är jag imun på nässpray...

• Bröllopstokiig

Tur att inte jag behöver redovisa vad jag gör på dagarna, sen är det skönt att de inte kan mäte hur mycket tid man lägger på BT, där jag lägger mer än på jobbet känns det som!

ÅÅÅÅ vad jag längtar till att vara ledig

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???