Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Det var den här undersökningen av spermierna jag tänkte på förut (som tydligen inte görs vid en "vanlig" undersökning):
    www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13917928.asp

Hmmmm, vem fasen var det nu igen - var det Frejis?

• mugglesfan

Vadå på tvären? Detaljer! Sprack hon kl 9 och kl 15 eller vadå?!

• mugglesfan

Page: det viktigaste är att du upplyser den som ger dig vaccinationen att du vill bli eller är gravid. Eg ska de alltid fråga men det kan de ju glömma bort... De vet alltid vad som är ok och inte att ta.
    Kul att se dig här igen förresten!

sweet: massor av tröstkramar till dig! Åh, jag vet precis hur det känns att bli stressad över alla andra som plussar och över att jaga ÄL, och sexa på som tusan. Men snart är du förbi det stadiet! Ang din ÄL, hade du de vanliga flytningarna mm, dvs var symptomen på ÄL där denna månaden? Annars kan det ju vara så att du inte hade ÄL just denna månad.

Men kom bara ihåg att det inte är mindre chans att bli gravid för att man nojar och stressar över det (kolla bara på oss andra här i tråden!). Det måste ju vara bevisat nu att den myten om att man måste SLAPPNA AV för att det ska bli ngt, är helt fel?! Med tanke på det så vill vi absolut ha kvar er nojare i tråden!!! När har du BIM nu då Sweet? (Jag vet att jag kommer få svar först om ca....7h men ändå )

fruLlan: om du kommer ihåg så verkar det vara rätt vanligt att gravidsymptomen är hyfsat tydliga just när man plussar men sedan går de över ett litet tag (kan kanske ha med hormonnivåer att göra?), men de kommer tillbaka! Så var det för mig iaf... Men med tanke på din resa tycker jag absolut att du ska tjata dig till ett tidigt VUL. Stå på dig! Det gick ju bra med remissen....

• mugglesfan

Jag tror det blir utmärkt fruLlan. Jag kommer ju ihåg i höstas när du undrade om du skulle våga boka en resa med tanke på graviditet och vi hojtade att "självklart, boka!". Och nu är du gravid och ska resa... Livet är lite obstinat och vill visa att man inte kan styra det ibland...

• mugglesfan

Mindre! Hur känns det idag? Fick du svettat ur dig något igår (ngt pass)?

Jag har ju varit extremt hungrig denna veckan och jag tänker absolut inte äta för två el nåt annat fånigt men jag har tänkt att om jag är hungrig så bör jag nog äta och har tänkt att då behöver kroppen den energin och att det går åt. Men igår började jag känna att jeansen stramade över låren Så i helgen blir det motion kan jag säga! Det är för tidigt att börja köpa nya jeans! Jag vägrar känna mig plufsig redan!

• mugglesfan

I Thailand köpte vi inhemskt myggmedel och det sprutade jag på handleder, vader, i nacken. Inte ett bett! Och då hade jag inte ens långärmat på mig. Och mygg fanns det - det märktes den första kvällen innan vi köpt medlet (dessutom såg jag folk som var helt sönderbitna). Men att spruta på kläderna måste vara bra om man är rädd att det går ut i blodet annars.

Synd att jag missade snoppdiskussionen. Jag har faktiskt klart för mig att de flesta män i USA är omskurna, jag tror jag fattade det via Sex and the city faktiskt. De tjejerna hade en diskussion om att det var ngn kille som en av dem dejtade som inte var omskuren och det var jätteäckligt osv. Jag tycker en snopp utan förhud ser extremt obscent ut. Dessutom - måste bli svårare att förspela, finns ju inget att dra upp och ner? Frågan är om omskurna har skönare el oskönare sex? En del hävdar ju att känslan förstärks av att förhuden inte är där.

• mugglesfan

Ååååhhhhhhhh, jag är såå trött idag. Somnade inte förrän efter kl 00 vilket är minst en timme för sent för mig. Gick och la mig efter en halv tallrik havregrynsgröt (har fått dille på havregrynsgrön på kvällen - kan det vara fiber min kropp vill åt?!). Efter en halvtimme fick min mage spatt och ville spotta ur sig allt som varit stenhårt hela eftermiddagen/kvällen (glömde äta aprikoser på eftm). Satt där på toa och fick riktig frossa och allt.

Jag som ändå äter müsli och grovt bröd till frukost, aprikoser och havregrynsgröt på kvällen - borde inte de fibrerna räcka? Måste kanske motionera mera och dricka mera...

Verkar bara vara jag som har det här problemet men det är ju ett symptom iaf!

Hörni, idag är det FREDAG!!!!!!!!!

• mugglesfan

Jag har sett en halv porris och jag tror jag var 15 år då. Oskyldig är bara förnamnet... Finns det leksaker som ser ut som att de är förhudslösa också (klart det finns - vad tror du?!).

Nä jag gillar också förhud. Dessutom har det väl ändå en funktion - annars skulle den inte finnas där. Ngt slags skydd är det väl antar jag?

• mugglesfan

Frejis: det var bara jag som åt Bisolvon den gången det tog, inte mannen.

Lapinette: har aldrig haft blödning i samband med ÄL men om det inte kommer ngt mer så kan det nog absolut vara ett positivt tecken. El bara kroppens sätt att jävlas?! Nä men vi hoppas järnet här för dig!!!

Moppy: jag kommer inte exakt ihåg när aladåb nr 2 kom tyvärr. Men det jag vet är att jag tyckte att jag inte hade de sedvanliga rikliga flytningarna runt ÄL så jag var nästan beredd på att "jaha, då var det ingen ÄL denna gång". Men sedan när jag var säker på att ÄL var över så slutade jag med Bisolvon och då kom det en aladåb. JAg tippar att jag hade ÄL på lördagen (och uträknat är det det datumet som jag blivit gravid så det borde stämma). Slutade med Bisolvon på tisdagen tror jag och på onsdagen kom nog aladåben. Om jag minns rätt. Och sedan slutade det liksom inte utan fortsatte i några veckor. Förutom att det kom en minialadåb idag på lunchen så är det ganska torrt därnere nuförtiden

• mugglesfan

Den vanliga ÄL-aladåben kommer ca 4 dagar FÖRE ÄL för mig. Så för mig är den ett tecken på att ÄL är på G.

Men denna gången när jag blev gravid så blev det mkt mer flytningar och de höll på i flera veckor så för min del kan aladåb nr 2 ha varit tecken på graviditet...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???