• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

FruL: det gör absolut inget. Det är ju därför vi är här i tråden :) Förstår precis hur du känner!

• Moppy

Godmorgon favorittråden!!

Härligt att komma in till jobbet, logga in och läsa alla nya inlägg :) Ni är helt galna girls!

Victoria80: som de andra sa, tror det är för tidigt att må illa och vara trött, det brukar vanligast komma i v 5-6. Däremot kände ialla fall jag ett molande redan dagar efter ÄL, när jag blev gravid. Vet förstås inte om det var ett tecken på graviditet men så hade jag inte känt förut.

VUL på fredag! Det är helt sjukt spännande att gå och vänta på att få se om pyret växt eller ej. Dagarna sniglar sig fram (inga snigelspår dock! ;)). Jag har känt en massa molande i magen, så det är ju ngt på G därnere, men det kan ju vara allt från begynnande MF till att kroppen inte fattat om fostret slutat växa. Ahh!! Blir galen! Vill bara vara GLAD för att jag är på smällen och sluta nojja!!

• Moppy

Viktualia - grattis till giftemålet! Hur är det nu, har ni precis börjat försöka? Bara så man har koll på all trådisar.. ;)

• Moppy

Viktualia - du är så välkommen att smygläsa :)

Ett tips är att sluta med p-piller och köra med gamla hederliga kådisar om ni tror att ni kommer börja försöka om ett halvår eller så. Det kan ju ta ett tag innan ägglossningen kommer iggr och jag hade ialla fall en massa problem med oregelbundna cykler som gjorde det svårt att veta när man skulle "köra på" ;) Jag önskar att jag hade slutat lite innan jag verkligen gjorde det. Det är så lätt att bara knapra på som ingenting och inte tänka på framtiden...

Ja ja moraltanten har talat :D ;)

• Moppy

Snart så... jag är lika nojjig som du. jag blir typ röd i hela fejjan så fort ngn pratar om bebisar och folk som är på smällen. Fattar inte hur jag ska klara att inte säga något till mina vänner och på jobbet. Om det går väl har vi dock sagt att vi ska försöka hålla tyst till efter jul då jag är i typ 13-14 veckan.

• Moppy

Viktualia - jag förstår. jag var helt onormalt nojjig över att bli med barn innan vi bestämde oss så jag ville inte heller sluta med pillrena förrän det verkligen behövdes. Sedan när jag slutade fick jag en massa finnar, hela halsen och bröstet vilket jag ALDRIG haft innan. Skit äckligt! Man inser nu efteråt att det är ganska starka saker man stoppade i sig under typ 10 år, med tanke på hur mycket problem med cyklar och finnar jag haft när hormonerna gått ur kroppen.

BLir nog inte p-piller igen som det känns nu...

• Moppy

Men snart så... snart så.... He he :D

• Moppy

Mindre: vet inte, jag fick som sagt precis så, bulor på hals och kinder typ 2 månader efter jag slutat med pillsen. Dock har jag fått tillbaka dem nu när jag plussat också, vet inte om det är ett gravsymptom eller ej. Det är så mkt knäppt som händer när man ens börjar tänka KIDZ!

• Moppy

Snart så....jag är extremt gasig (sorry girls) och det håller på och mullrar och fajtas därnere i tarmarna, så på kvällarna ser jag sjukt gravid ut. Tror dock inte att bebismagen ska synas ännu, de säger att det inte syns på 'riktig' förrän i 4-5 månaden på de flesta. Utan att det är svullna tarmar som spökar nu. Eftersom allt känns ovisst nu, så längtar man ju självklart till man går där med bulan i vädret... Hoppas, hoppas...

• Moppy

Snart så... var det "gas" eller "the real stuff" i deras magar i v 10-12? Antar att du inte vet.... :D :D Kanske kan du fråga ? ;):D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???