Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Nä hörni! Nu är det hemgång för Japan. Klockan är ju ändå 18.30 här...

Ses imörrn!

• Storasystern

Gomorrron, gomorrrrron, gomoooorrrron!!! (fast här är det sen-eftermiddag egentligen...)
    Japp, ÄL i helgen och fortfarande ingen man. Det är så man kan bli toookig!!! Jag är så less på att vara borta att jag kräks! (och nej, det är inte ett symptom, tyvärr :( )

Knasig fråga, vilken helg är det första advent? Jag har ingen vanlig hederlig kalender med mig till utlandet...

• Storasystern

Tack FruLlan! Då ska det drickas glöggäven i Japan! Jag lyckades smuggla med mig en flaska genom tullen på Heathrow! :) :) :)

Mindre, nu påminde du mig.. Jag tror att vi har tre eller fyra flaskor champagne från bröllopet... En alldeles äkta! De kanske måste drickas upp under jul och nyår då... Raj raj raj! Det blir nog kul! :)

Mat till champagne? Är inte det onödigt? Räcker det inte med jordgubbar? ;)

• Storasystern

Labulina, vi trivs bättre här, där man kan ha det lugnt och skönt och ... lukta på blommorna???

Lapinette, bevisar uppenbarligen hur mycket jag vet om champagne... Kanske inte så konstigt för jag tycker inte att det är speciellt gott... ;)
    Jo, jag ska hälsa din pappa när jag träffar honom förresten! Ser han ut på något speciellt sätt? Annars kan det kanske bli svårt att hälsa till rätt man! :)

• Storasystern

FruLlan, det bor ju "bara" 23 miljoner människor i Tokyo, så det är väl kanske 8-9 miljoner män (kvinnor och barn borträknade) så det ska väl gå ganska fort att hälsa på alla dem! ;)

• Storasystern

Victoria80; grattis!!! Å vilket försök var det? Jag borde börja föra statistik, men vi har ju koko som fixar sånt! :)

Lapinette, OK, vi har begränsat antelet japaner jag måste heja på avsevärt, det finns definitivt inte så många som är 180 cm med silvergrått hår! :) Pratar du japanska förresten?

Mindre, vem ska gifta sig i geta-sandaler? Det är faktiskt ganska vanligt här med kvinnor i kimono och sandaler! Man ser ett par stycken varje dag (inte geishor alltså, utan "vanliga" kvinnor!

• Storasystern

Hurra nån har vaknat!!! :) Jag har haft det så trist och ensamt hela helgen... :(

Lapinette, nä jag pratar ingen japanska alls. Har lyckats lära mig hej och tack och liknande värdefulla ord... Jag har inte träffat någon som skulle kunna vara din pappa än...

Muggles - stackare. Hoppas det går över lite så att du iallafall kan njuta av resan. Och tänk vad skönt att kunna dricka härliga paraplydrinkar på bröllopsresan! :)

• Storasystern

Lapinettem, Klart du ska prioritera sovrummet! Tänk om jag också kunde få göra det... Vi skulle behöva renovera vårt sovrum också. Men det får bli en annan dag... :(

• Storasystern

Fru UH, jag är 30 och jobbar för fullt på barn... D.v.s. när jag inte är i exil på andra sida jorden med jobbet...

Det finns nog inte någon "perfekt tid" att skaffa barn, man kommer alltid att ha massor att göra och det händer ju saker hela tiden som man inte kan planera. Varför skjuta på det när man ändå vill? Så resonerar iallafall jag!
    Så är det klart att det påverkar att min man är äldre än vad jag är. Vad ska vi vänta på liksom?

• Storasystern

Haaaallååå??? Någon som är vaken??? Nä, tänkte inte det heller...

Sweet (för det var väl du som undrade?) Jag är kvar här till 12/12. Blääää! Jag hade ÄL i helgen och eftersom jag har eeevighetslång cykel så är nästa ÄL inte förrän i början av JANUARI!!! Skiiiittt!
    Hit med deppmanteln!!! :( :( :(

FruLlan, jag vet att du inte tror att det funkar, men jag hejjar på dig ändå! Jag tror att det blir något denna månad! :) :) :) :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???