• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag vill också åka på safari!! Det är en annan sak att se djur spm lever fritt i naturen än på zoo.

Vi ska på knölvalsaffari i dominikanska republiken, och det ska bli kul. Man har också möjlighet att få simma med delfiner men de lever i fångeskap så hur roligt jag än skulle tycka att det var, kommer jag nog bara tycka synd om dem.

• Page

Hmmm, jag kanske borde tänka om detta med Australien. Maken vill dit men jag har sagt nej hela tiden. Det låter spännande!

Känning i äggstocken låter ju bra, även om du har letat fram symptomet!

Det ska tydligen vara bra om man är positiv och hoppfull. Bra för immunförsvaret och säkert bra för att bli gravid!

• Page

Hehehe, när du lägger det fram så Sweet, kan jag inte låta bli att bli sugen själv!

Det måste vara en fantastisk känsla när man har klarat av det! Så många år av förberedelse innan man får ett slutresutlat! Nästan som att få barn.

• Page

Sweet, har du bokat tid för undersökning nu?

• Page

Skönt att få det avklarat. Jag tror att du kommer kunna slappna av om du får veta att allt är ok, med dig och maken. Eller få veta vad det är för fel och kunna handla utifrån det!

• Page

Frejis, Det är bra att du är nervös, det skärper sinnet! Men det ÄR fruktansvärt jobbigt att ta emot kritik även om man är väl förberedd.

Du kan säkert ditt ämne bra och kommer att argumentera som en gud!

Hmmm, får man betyg eller är det bara ig, g?

• Page

Hehehe, sen gäller det att inte mea culpa sig för mycket! Dumt att avslöja för många svagheter!

Jag blir fruktansvärt irriterad att all seriös forskning är på engelska! I för sig så är det smidigt men forskar man i Sverige bör det finnas även ett svenskt forskningsspråk inom ämnet annars så drabbas man av domänförluster i språket. All psykologiforskning är också på engelska och det är ok tycker jag men jag vill ha en svensk terminologi också!

• Page

Smålata simmare blir avhjälpta med insemination! Det verkar ganska smidigt tycker jag.

• Page

Jag kände mig faktiskt lugnare när Gladeligen skrev här i går. De tog de två år men till slut så gick det!

• Page

Men känner inte alla sig som en bluff? Oavsett vad det än handlar om? Jag är en blufflärare och bluffvuxen. Och mina kompisar är bluffmammor (enligt dem själva). Rollerna vi har/bär finns ju bara i betraktarens öga på något sätt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???