Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Just det ja... var på Babyland i går igen med maken, he he he.... Kollade på vagn igen, men nu har vi nog bestämmt av vi ska beställa en särskilld från internet Men jag köpte en sån där tröja som det står bebis på magen på! Beige med svart text, skit snyggt till mina nya svarta mammajeans! MEN det tar väl 100 år innan jag behöver använda den!

• Bröllopstokiig

Antagligen ska vi ha en som heter X Lander (XA modellen) på vagn. Jag har varit inne på begagnad med, för alla mina kompisar bytervagn iaf när deras bebis är ca 7 månader, då är det ju ingen poäng att köpa en splirans. Den vi hittade på nätet är en sån där som man kan ha till både liggvagn och sittvagn. Jag tyckte alla vagnar var så fula, bara avskyr Emmaljung (hoppas ingen här blir sur nu), men en klumpigare och fulare vagn har jag aldrig sett. Kändes som alla vagnarna var så otroligt klumpiga, utam Teutonia, som A.M rekommenderat, den var faktiskt nice!

Tröjan, ja i går hade jag den på mig hemma efter att ha ätit MC Donalds, glass, Pizza mm mm så svälde tarmarna ordentligt och jag såg nästan gravid ut. Men om sisådär 8 veckor ska jag nog smälla bomben på jobbet (om det nu inte syns innan) och då ska jag inte säga ngt utan ta på mig tröjan och se vad det säger

• Bröllopstokiig

Page: Jag har kanske gått upp 1-2 kg. Så som Mindre skrev ett antal inlägg bak i resumen av brunchen, så ser jag inte särskillt gravid ut!

Muggles: Vi kommer INTE ta reda på könet. Det spelar ju ingen roll vad det är, så varför ska jag då veta innan? Står inte och faller på rosa eller blått heller.
    Sen tror jag inte ngt kommer gå fel heller, och om det skulle göra det, så kan man ju ta reda på vad det var då.
    Vi har läst böcker (bla Du ska bli pappa) och de rekommenderar att man inte tar reda på könet där. Hur som, alla gör som de vill, så klart och vi ser fram emot att få vår överaskning efter 9 månader.

När vi frågade i går på Babyland så är leverans tiden 3 månader. Eftersom många bebisar föds i sommar och det är babyboom har vagnarna redan tagit slut på vissa märken och de lånar ut liggdelar till dem som inte fått leverans i tid. Vi vill ha vår vagn i mitten av juni, en månad innan bebisen kommer, så om vi ska hinna få den vi vill ha bör vi beställa i mitten av mars. Så nu har vi ca 6-8 veckor på oss att kolla runt lite.
    Men om man köper på blocket eller så, kan man ju få den med en gång!

Vi har absolut funderat på namn, vi kommer välja ett namn som funkar internationellt! Och som inte betyder något konstigt på andra språk!
    Fanny betyder fi*tta tex inte så kul, Love är kanske inte så kul att heta som kille om man går på college i US tex
    Men sen tror jag det blir definitivt när man väl får se den lill*, kanske inte passar med det namnet man tänkt från början!

• Bröllopstokiig

A.M, visst blir det en kul grej att ta på den! Ha ha ha, jag längtar redan och kanske släpper bomben lite tidigare iaf!

• Bröllopstokiig

A.M på din Teutonia Fun, kan man beställa vilka hjul som helst till den? Gick förbi en av butikerna på Östermalm i går och den var i skylten, och hjulen såg så platstiga ut?! Skulle vilja ha luftdäck.

• Bröllopstokiig

Jag blev en Jack Russel! Ha ha ha

Jack Russel terrier
    Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

• Bröllopstokiig

Klockrent på mig!

• Bröllopstokiig

A.M kollar din blogg
    Tack iallafall. Vi fick höra av bekanta att plasthjul inte var ngn höjdare på gatorna på östermalm o att det väsnades. Lugnare och mjukare med lufthjul, men hur som helst, det finns ju för och nack delar med allt i denna djungel.
    Ska kolla Barnens Hus i stället då.
    Jag vill vara ute i tid, min bror fick barn 3 veckor för tidigt och hade inget, så jag är lite knäpp och ska tvärtom nu ha allt under kontroll en månad innan.
    Undrar om de har kortare leverans tid där ute då?
    Men det borde ju vara samma eftersom det handlar om tillgång och efterfrågan i det stora hela och det verkar födas massor med barn nu.

• Bröllopstokiig

A.M, precis så tänker vi....
    Säng/vagga är redan klart, likaså sängkläder till den. Köpte jätte fina Lexington på NK. Det ända är skötbord, bilbarnstol som vi behöver - förrutom vagnen då. Resten kan man ta sen. Kläder ska jag nog handla lite närmare, men man behöver inte så mycket om den kommer mitt i sommaren, sant!
    Vi ska titta vidare på Teutonian. Ska se om det finns möjlighet att ändra däck!
    Tycker svart är snyggast och mest praktiskt, men gillar även beige!

• Bröllopstokiig

A.M
    Nej dem har jag inte sett. Vi kör Lexington överallt i sovrummet och badrummet, så vi ville ju så klart att bebisens säng ska matcha vår
    MEN man behöver ju grejer till vagnen med, sen filten som du sa, den glömde jag poängtera innan, måste ha minst 2 filtar!
    Vi ska ha ett skötbord som man sätter på badkaret! Har hittat på babyland och även babyproffsen. Först var jag inne på ett man sätter på väggen, men vill inte borra i kaklet och ha mig, så det blir på badkaret, det kommer funka perfekt!
    Detta är faktiskt rätt kul nu

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???