Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

:D Beställde just lite sex till middag, eftersom jag inte var ett dugg sugen på mat, än mindre middag, när maken ringde. Något han glatt lagar till sa han.

Det borde ju pigga upp lite. Tvättkvällar kan ju faktist vara kul ibland...

• Liten med Mindre

Angående Omega-3, åt några kapslar med olja förut. De var gigantiskt stora och fastnade ofta i halsen på vägen ner. Oerhört obehagligt att vänta ut den. Den trillade ju ner när den började lösa upp sig. Så jag gick med smaken av fisk i halsen i ett par timmar. UUUrrrk!

Nästa gång blir det minimala kapslar om jag ska försöka igen.

(Det lustiga var när maken provade en av mina. På kvällen konstaterade han att han nog inte mått så bra under dagen. Hade gått och rapat fisk hela dagen, och det hade han ju inte ätit. :D )

• Liten med Mindre

Har haft ont i brösten i över en vecka nu. Inte mens förrän lördag. Riktigt retsamt. Det känns som om alla menssymptom blir mer och mer långdragna.

(Småblödningarna brukade komma några dagar innan, nu en hel vecka.)

Känner kroppen av min önskan - och gör allt för att retas???

• Liten med Mindre

Urrk - försökte det mesta med dricka och äta. Inget hjälpte. Inte ens varmt te.

Små omega-3 får det bli om behovet uppstår. Gjorde en insats med lax till lunch. Då känns det ok att rapa fisk.

• Liten med Mindre

Mensen har kommit var fjärde lördag eller kanske fredag senaste åren. Hade tack och lov lite flyt runt bröllopet, så att det flyttade sig en dag tidigare var gång under några månader, så att det till bröllopet kom en vecka innan. Sen dess regelbundet.

Det är alla eländiga symptom som jag "märker" av så mycket mer av. Illamående, ont i magen, ont i brösten 2 veckor innan??? Blödningar/Blodspår 1 vecka innan.

Retsamt värre.

• Liten med Mindre

Har ju inte ätit piller på länge heller. Ynk ynk!

Hoppas att din lediga dag gjorde gott Brudsommar! Nu får illamåendet ta och ge sig så att du piggnar till ordentligt.

• Liten med Mindre

Hej Lili! Kul att du ger dig tillkänna. Om du har hängt med ett tag så vet du ju vad du ger dig in på. :) Eller snarare vet att här kan precis allt komma att diskuteras.

• Liten med Mindre

En av tjejerna som var med till Falun i helgen är gravid i 5:e månaden. Det syntes en del, men inte jättemycket. De andra som var med visste inget - och det tog till lördag kväll (från fredag) och att tjejen inte badade tunna, innan de vågade fråga om hon var gravid.

De var nog lite oroliga att hon skulle svara "Nä, jag har bara blivit tjock." Känsligt det där.

• Liten med Mindre

Eller gas som många av oss drabbas av i tid och otid. :D

• Liten med Mindre

Oj, vet inte om du varit med så länge Lili. Men gasfrågan och utspända magar har varit uppe titt som tätt. Jobbigt det med för den det drabbar - även om det ibland är självförvållat av dumlekola, bönor och chokladtårta. :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???