När märker man av att man är...GRAVID???
Och jag skulle aldrig acceptera att han inte vill vara hemma (och det vill han) för jag är en sådan bautafeminist!
Och jag skulle aldrig acceptera att han inte vill vara hemma (och det vill han) för jag är en sådan bautafeminist!
Personligen skulle jag nog aldrig ha skaffat barn med en man som inte vill vara hemma (obs, det här är ingen anklagelse till ngn!!!!!!!! bara min personliga åsikt).
Nä fabriksmedarbeterskor - nu måste jag rusa till den väntande taxin! Ev hörs vi imorgon kväll när mina tyska kollegor har gått hem och jag kan surfa utan örnögon...
Page: gör ett snabbt inhopp för att säga att jag lägger upp din bild när jag kommit hem igen (om jag kommer hem för det ska blåsa orkan här i Tyskland imorgon när jag ska flyga hem). Jag kan tyvärr inte göra det på ett diskret sätt här nere...
Förresten, såg att ni (vi) passerat 10000 inlägg! Tjohoooo........ Pukor och trumpeter!
Jag blir inte av med möhippan. Både brudgummen och de två andra tjejerna jag har pratat med (och försökt sammankoppla innan jag åkte ner hit) fortsätter höra av sig till mig som om jag vore den som håller i allt. Jag FÖRSTÅR bara inte hur det kommer sig att de har fått den idén?! Jag har ju verkligen försökt skjuta allt på dem. Herregud, att jag kontaktade de 2 tjejerna från början var ju för att höra om ngt var på gång som jag kunde hänga på... Suck.
Inga pluss än (har inte hunnit läsa ikapp)?
Bra analys förresten Page - jag tänkte med en gång att nog mkt stämde (iaf med min bild av Sweet)!
Men herregud Victoria80 - vad är det som hänt?! Ursäkta (jag vet att jag borde läsa ikapp men jag får göra det ikväll...). Måste bara reagera lite! Här kommer jag och gnäller över en sketen möhippa vilket är en fis i rymden jämfört med dina problem! Jag skäms...
Usch vad tråkigt att din fästman inte kan stötta dig just nu istället. Jag hade en gång en liknande relation (pga att min mamma har psykiska problem och det höll på att förstöra vår relation). Vi tog oss igenom det och vår relation blev bara starkare av det. Enda som hjälper är prata prata prata (inget nytt alltså). Stor kram!
Lapinette: jag tycker det låter som att det kan vara grav-symptom: svullen mage och mensvärk, plus snuva.
Rent statistiskt måste vi ju få ngn plussare i tråden, det är väl du och Sweet kvar nu i närtid?
Jag har också funderat på att skippa KUB men jag tror jag gör det iaf. Såg ett program här i tysk tv igår som handlade om familjer med sjuka barn, varav ett par var svårt handikappade (de hade ett sjukt och ett el flera friska barn och det handlade eg om de friska barnen och hur de hela tiden fick mindre uppmärksamhet, kände mkt ansvar mm). Och jag kännner att, näe, kan jag undvika att få ett sådant barn så vill jag det. Låter säkert jättehemskt men... Fast som vi sa tidigare så kan ju allt hända vid förlossningen också.
fruL: jag ringer aldrig och bekräftar. Däremot checkar jag in på internet så de ser ju rätt tidigt att jag tänkt åka. Men även de ggr det inte går att checka in via internet (dvs på ett tidigt stadium) har jag aldrig bekräftat.
Apropå hunger: det som Cicci säger stämmer helt på mig. Jag var fruktansvärt hungrig för 2 veckor sedan (v7) men det har gått över till normalt nu. Trist att du mått illa men hoppas att det löser sig om du låter bli kaffe? Annars kan jag rekommendera att du äter ordentlig frukost. Illamåendet blir alltid värre om du har lågt blodsocker (mat funkar lika bra mot åksjuka och sjösjuka).
Victoria80: vad bra det låter med din fästman! Vi hade precis samma problem. Han tyckte inte om att mitt humör åkte upp och ner (av förklarliga skäl) och att han aldrig visste vilket humör jag var på när han kom hem. När vi pratat om det så löste det sig genom att jag förstod hur mkt det drabbade honom också. Vi har båda numera blivit bättre på att säga till varandra vad man går och grunnar på och då blir det färre kriser. Det kan bli så många missförstånd annars (att jag grunnar på min mammas problem och han tror att jag är sur på honom). Och det hjälper bara att få säga rakt ut vad man är ledsen för!
Vad kul att du såg att allt var på plats! Vilken vecka är du i nu? Jag har dålig koll på när de är 7cm...
Jaha, nu verkar alla ha lämnat över skutan till mig (och kanske Sweet)? Ska jobba länge idag så jag får väl köra mina monologer...
Och läsa ikapp... Har börjat men det tar ju sin tid.