Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Snartis: ja jag trodde inte jag skulle få såhär himla ont men det är väl bara att stå ut (än så länge går det). Jag kanske får anamma ditt trick och använda bh... Men jag är fortfarande glad att jag sluppit illamåendet. Ja jag ska lämna blodprov nu men inte göra NUPP-testet förrän i mitten av februari tror jag det var. Så det är rätt långt emellan.

• mugglesfan

Jag tränade igår också och det kan ha spätt på både bröst-, mag- och ryggont. Jag försöker låta bli att hoppa och studsa (för då hugger det otäckt i sidomagen, typ runt livmodern) men att brösten hoppar är ju oundvikligt, trots bra sportbh.

• mugglesfan

Snartis: japp mina har också växt en storlek. Kan fortfarande ha mina B-kupe-behåar men det är knappt (förut fyllde jag inte riktigt ut dem, nu sprängs de nästan). Och fastare är de också, nackdelen att de är ömma Men va fan, jag klagar inte! Hellre ont än icke-gravid... Förra veckan hade jag en rejäl dipp i humöret. Jag blev riktigt orolig för mig själv. Jag började fundera på varför jag inte var lycklig (borde ju vara det) och det gick så långt att jag faktiskt funderade på det om jag verkligen ville ha det här barnet. Jag vet, det låter helt sjukt (och nu kan jag inte ens förstå det) men det beskriver nog i vilken grad hormonerna påverkade mig. Det känns dock mkt bättre denna veckan! (Så jag förstår dig Snartis, du som hade det jobbigt igår.)

• mugglesfan

Eftersom jag inte kan delta i brunchsnacket, så fortsätter jag med gravidsnacket...

Snartis: min mage är def större än förut och det oroar mig lite. Har precis gått in i v10 och jag hade räknat med att den inte skulle synas förrän efter v12. Jag har en plan att ha mitt lönesamtal innan jag behöver klämma fram att jag ska gå på mammaledighet from aug. Och börjar magen synas så blir det ju svårt att dölja. Men än så länge är det mest jag som ser att den är större (och maken ), tror inte att kollegorna har märkt ngt. Men jag tror att det är som Cicci skrev att det är mkt tarmar som sväller för det är mest efter att jag ätit.

• mugglesfan

Cicci: jag är lite nyfiken på långnäsan som din chef ska få. Du har nämnt det innan men inte vad el varför. Är han en dum chef som behöver straffas? På vilket sätt ska han få en långnäsa?

Jag hade faktiskt räknat med att det skulle synas senare på mig pga att jag har haft rätt mkt magmuskler, fram tills så sent som bröllopsresan. Efter bröllopsresan kom ju julen och det blev inte lika mkt tränat och dessutom blev jag gravid och jag kan inte träna lika hårt nu har jag märkt. Men det kommer och går lite det där med magen. Det är klart, det syns inte jättemkt när jag har kläder på mig men jag själv ser ju det. Jag är ganska magfixerad också (får stå ut med gliringar från maken ibland ), är alltså lite fixerad vid att ha en platt mage Fånigt jag vet... Men i lördags syntes magen väldigt mkt. Men det kan också vara all onyttig mat som jag åt förra veckan - det är så svårt att äta nyttigt när man reser i jobbet. Det finns mest pizza och hamburgare och så äter man mkt senare på kvällen än normalt och inte kan man träna heller.

• mugglesfan

Snartis: jag tror det kan vara livmodern och en massa annat förutom ditt myom som gör att magen ser större ut. Det är ju inte bara fostret som växer, utan även livmodern, plus att du kanske har samlat lite extra vätska? Hoppas att det inte är myomet iaf!

• mugglesfan

Page: det är första gången för jag har inte gjort VUL. Jättespännande! Tänk om det inte rör sig därinne, dvs tänk om det är dött? Fast jag är eg inte orolig för det (men noja kan man ju ändå ) pga att symptomen har tilltagit på senaste tiden. Så jag tror nog att det är ngt levande därinne. Undrar om jag också kommer att lipa? Det kommer att kännas skithäftigt att få se det (om det rör sig).

Cicci: visst är det irriterande med människor som förutom att vara inkompetenta och falska dessutom är OSMARTA! Hur fan blir sådana chefer undrar jag ibland? Det har gjorts en undersökning på om inkompetenta chefer vet om att de är inkompetenta och försöker mörka det el om de inte ens är medvetna om det. Det kom fram i undersökningen att de inte ens är medvetna om det...

• mugglesfan

Jag har några koftor och speciellt om man lämnar dem oknäppta syns magen inte alls. Men för tillfället är det inte ens så illa att jag behöver köra det tricket. Men om några veckor kanske

Hallå, vart har fruLlan tagit vägen? Är hon redan på bröllopsresa? Näe, inte än va?

• mugglesfan

Om du är ensam cyklist Mindre så får du extra många tummar som hålls för bara dig! Tråkigt att det inte blev några plus denna månaden men det kom ju en skjuts med ganska många där i nov/dec så eg kanske det var väntat? Statistiskt sett alltså...

*Antecknar* Att ta med imorgon:
    1. Man
    2. Näsdukar
    Kom inte på ngt mer

• mugglesfan

JAg har faktiskt simmat med vilda delfiner i Monkey Mia i Australien (ligger på västra sidan, ca 100 mil norr om Perth). Det var häftigt! De kom så nära som på en armlängds avstånd men så fort man sträckte ut handen för att ta på dem så var de borta - de kände väl rörelsen i vattnet, snabba som attan.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???