Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Du kan ju inte tvinga fram det FruLlan, det är hormonerna säkert som leker med oss. Men det går säkert över! Om jag inte hade så dåligt tålamod själv så skulle jag ge dig det rådet (gillar inte själv att få det rådet så jag ger det inte nu ). Kram på dig!

• mugglesfan

Jag nojar också lite över vikten. Eftersom jag varit rätt smal (tränat mycket de sista åren) med ganska mkt magmuskler hade jag inbillat mig att min mage skulle börja synas först efter v12. Redan vid nyår så sa maken "ta inte illa upp men din mage har blivit lite större redan" (jag hade en ganska tajt svart klänning då). Han sa det på ett snällt sätt som om han gillade att den syntes så det var ok. Själv var jag övertygad om att det var för att jag tillfälligt inte tränat så mkt men ätit desto mer för att det nyligen varit jul. Men nu syns magen definitivt mer när jag står naken framför spegeln. Kan fortfarande dölja det med mina vanliga kläder (och jeansen passar fortfarande). BM sa att det är tarmarna som sväller och flyttar på sig, livmodern som växer och extra blodvolym, så inte är det Slick'n iaf!

Jag har väl inget emot mage men min plan är ju att hinna ta ett lönesamtal före jag behöver avslöja att jag är gravid (annars vet jag ju att jag kommer att få sämre ökning) och min chef sa denna veckan att han tänkt ta de där samtalen först i mars Shit!

Igår köpte jag våg iaf och jag har gått upp ngt kilo. Men det är ok än så länge. Jag har dock nojat lite hemma och fått höra precis samma som ni från maken "ja men du är ju på smällen, du får nog vänja dig". BM sa att det kan vara svårt i början för vissa kvinnor att acceptera hur kroppen förändras så det är nog högst normalt. Känslan är väl lite otäck eftersom man själv inte har ngn kontroll känns det som. Jag som tex är van att pressa mig ganska hårt när jag tränar, kan inte det längre (el ja, det känns inte bra att göra det, jag får ont då). Det är helt klart ngn annan som bestämmer över min kropp nu. Både fascinerande och lite otäckt.

• mugglesfan

AM: själv har jag precis fyllt 36 så så mkt yngre är jag inte

Bra tips om mjukisbyxor! Fick ett par i födelsedagspresent men de var för tajta (mjukisbyxor ska ju inte sitta åt!). Vi gick tillbaka till butiken för att försöka byta men alla var i modellen sitta-åt-runt-midjan-med-jättehård-resår... Hmmm, verkar vara inne nu. Jag får satsa på ett par sådana du beskriver.

• mugglesfan

Eftersom jag inte har några barn sedan innan är jag nog inne på två stycken och om jag ska hinna med min ålder så är väl tanken att klämma fram dem så fort det går. Men det beror också på hur jag känner det efter första barnet, hur snabbt jag kommer i form efter förlossningen osv. Jag kanske ändrar mig och tycker att jag inte orkar med en graviditet till? Samtidigt kan jag känna att det viktigaste för mig var att vi kunde få ett barn och det kan tänkas att jag nöjer mig med det. El så kan man kanske adoptera om man vill ha ett till? Jag menar, rent realistiskt kommer jag att vara runt 38 när det är dags nästa gång och jag riskerna ökar ju... Planen är 2 st men vi får se helt enkelt. Det är ju lättare för er andra som är typ 31...

• mugglesfan

Är det ngn av er som har tips på billigt flyg om man vill åka till Dublin över en weekend? Har försökt kolla Ryan Airs hemsida men vilka datum jag än söker på så verkar det inte finnas några flyg. Jag har för mig att de flyger från Gbg-Dublin (och jag får inget fel när jag fyller i de valen). Märkligt... Några andra flygbolag att tipsa om?

• mugglesfan

Ååhh, jag önskar att jag kunde ha katt. Har haft det och det är ju så mysigt. Roligt också, man får minst ett gapskratt om dagen. Som när min katt upptäckte diskskum för första gången (detta var på 90-talet då jag inte hade diskmaskin), fick det på tassen, försökte skaka bort det. Det gick ju inte så då försökte hon slicka bort. Bara minen i kattansiktet över smaken var obetalbar!

Men med 2 superallergiska kompisar och stadslägenhet så är det inte att tänka på...

• mugglesfan

Lapinette: visst är män irriterande rationella ibland Jag har också en tendens att rusa iväg och planera jättemycket. Härom dagen fick jag en retsam fråga om när jag hade tänkt börja shoppa babykläder (ärligt talat har tanken faktiskt inte slagit mig än!)... Mammakläder kanske är mer aktuellt snart

• mugglesfan

Var är alla våra ÄLare och BIMare - nu är det nästan bara gravidprat i tråden

Vill höra om symptom! Abstinens...

• mugglesfan

Fan Mindre, du måste lura bort henne. Vi andra lyckades mha sprit, så glöm inte festa järnet i helgen (det kan ju vara sista gången på ett tag oxå )

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???