När märker man av att man är...GRAVID???
Snart så -grattis, grattis!! Synd att vi ska ha julfest här just idag så att jag inte kan komma ikväll och umgås med er, nu när jag äntligen klarar av att börja ge mig ut bland folk igen utan att kräkas på dem.
Jag provade apotekets åksjukearmband, det står att de är testade speciellt för illamående vid graviditeter så jag tror inte att det är någon fara att använda dem. Fast för mig var de helt värdelösa. Sedan provade jag Postafen åksjuketabletter som de rekommenderar att man ska prova innan man får receptbelagt utskrivet. De blev jag bara sjukare av men också värt att prova. Hjälper inte det heller så varför ligga hemma och kräkas i flera veckor när man inte behöver, beställ tid hos din vanliga husläkare och få Lergigan utskrivet, det är meningen att de ska ta hand om sådant innan man får sin första tid hos MVC. Lycka till och hoppas du inte blir så illa däran som jag har varit men då ska man nog ha otur!
I värsta fall får man strunta i lagad mat och leva på fil och nyponsoppa men det går det med.
Låt bli apelsiner, det är alldeles för starkt, det kan man bli riktigt dålig i magen av! Möjligen apelsinmarmelad på rostat bröd i så fall.