• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

FruLlan.. glutenfritt julbak har jag svarat på i den här tråden.. www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m1961006.html Laktosfritt var det dock inte, men det är ju inte så svårt att få till!
    Skippa kesellan och dräll i lite lägg och mer margarin istället!

• viktualia

Mindre - smygläsaren hoppar in och svarar:

Så länge man börjar spela julmusik EFTER första advent så tycker i alla fall jag att det är helt legitimt!

• viktualia

Snartis... *skrattar igenkännande*

Det var nån som pratade om något med aladåb på lunchen igår... och jag fick hålla mig för att inte börja småfnissa....
  • viktualia

en lagom uttråkad smygläsare hoppar in...

weekendresa..... vill också, gärna till nåt mysigt ställe... men så kom jag på att jag faktiskt får med mig karln till hufvudstaden till helgen... så jag ska väl inte klaga.. men det hade ju varit skoj med något mer exotiskt resmål!

• viktualia

njaaa inte för mig i alla fall... bodde där i tre år och har bott 20 år i grannstaden... så nej.. exotiskt är det inte..

men det ska bli skoj ändå!

• viktualia

fniss fniss.. men så är det ju.... det som är nära är sällan exotiskt.. men mysigt kan jag hålla med om att Sthlm är... hemtamt och mysigt - jaaa

• viktualia

det förstår jag verkligen! är kulturgeograf till yrket och intresserar mig mycket för hur vi människor upplever platser, vad som är "hemma" och "borta" och ett fenomen som kallas mentala kartor - alltså den bild som varje människa skapar av en plats... hm.. nu blev det visst lite flummigt..

• viktualia

visst är det så... att man saknar personer mer än platser. själv kommer jag som sagt från Uppsala och saknar stan - bor 25 mil bort i en håla (samma metropol som fruLlan konsultar i).

Min mentala karta över Uppsala är till stor del riktig, men gissningsvis förskönar jag den lite och utesluter detaljer som är oviktiga för mig. Så är det säkert med din mentala karta över "din mammas gata" - man minns det man vill och det som "stämmer" med ens bild av platsen.

Hyfsat OT.. men å andra sidan omfattar ju den här tråden rätt mycket OT-pladder... så jag bara bidrog lite...

Jag är ju nyfiknast i världen så jag måste fråga - hur länge ska du vara i NY?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???