Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

TACK
    jag blir nästan generad ni är för söta

mindre:
    Usch gumman
    jag vet precis hur det känns att alla andra plussar och man sietter där med menseländet. Jag LIDER med dig !!!!!! tro inget annat.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för jag vet hur jobbit det är. MEN om det kan vara någon tröst så kommer jag cykla brevid dig och övervaka din cykeltur mot plusset. Tro inget annat! vi ska se till att du cyklar över mållinjen.

Okej rapport om ställningar, se*xfrekvens och symptom kommer.
    måste bara äta först!

puss på er alla

• nu är jag fruL

Först en fråga
    jag har haft en 10 dagars fylla nu... tror ni det kan ha vari9t skadligt för lille Boris. Ska jag oroa mig att han kommer ut utan armar eller ben

kokos:
    Jag vill ÄNDÅ gå ut med dig!!!!!!!!!!!!!! som sagt lättöl!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ohhhhh gumman jag vuill sess!!!!!!

• nu är jag fruL

ohhh vilket barnvagnsrally det ska bli cicci!

okej här kommer storyn

För det första kan jag säga att min teori har varit att eftersom vi har lite svårt att bli gravida så var TIDPUNKTEN ALLT!!!! Så vi körde med så mycket 6 som möjligt.

Vi avslutade alltid bakifrån eftersom det ska vara bra säkrskilt för de med bakåtlutad livmoder som jag har. Så där har ni ställningen

Vi hade 6
    fre, lör, sön, tis
    Onsdagen kom maken på 6 besök i hålan (allts staden hlan )
    torsdagen fick jag böj på stickan s jag åkte på ciccis och er andras inrdan hem för att panik knu*lla. Maken missade julfesten tom.
    sen hade vi även 6 på fredagn och lördagen efter ÄL.
    Men sen inget mer.
    Så vi hade alltså varje dag runt ÄL och de innan och efter.

Jag hade pepprat mig full av tabletter. Jag tog Rosenrot stark dos, bisolvon 2-3 varje dag, omega 3 2-3 varje dag, mitt val kvinna varje dag
    maken tog vitaminer för män , omega 3 samt att jag faktiskt fick i honom en rosenrot per dag!!! Det tror jag var bra.

Angående alkohol så drack vi mycket ... både innan ÄL och efter.

Angående symptom så tycker jag att de kom bara några dagar efter ÄL. otroligt snabbt.
    det tydligaste symptomet var att jag fick molvärk och ont. Väldigt liknande mensvärk men änd lite annorlunda. Hmmm svårt att beskriva. Mer i äggstorckarna och på siddorna än bara i livmodern som vid mens.

Jag skrev ju om att jag frös i livmodern en dag. och det var verkligen så det kändes. Som om det var helt kallt inuti där livmodern är. Detta kanske är vad andra kallar ilningar i tappen. Men för mig så kändes det som jag frös. och det gjorde det nån dag till.

Jag fick en brännande känsla i bröstvårtorna till och från.

En dag så stack det väldigt mycket i sidan av bröstet.

Jag blev jätte öm på magen veckan efter ÄL och kunde inte ha brallorna knäppta när jag satt på jobbet. Det blev lite pinsamt ett par gånger...

det kändes som att det Högg till i sidan ovanför livmodern några gånger. det har det gjort vid flera tillf'ällen och det gör helt ärligt SKIIIIT ont. Men går över fort. Jag var helt livrädd att det var kroppen som försökte stöta bort ett foster som det var fel på...

Men sen precis innan jul så försvann alla symptom. Molvärken kom dock tillbaka efter ett par dagar så jag var övertygad om att jag skulle f mens...

men samtidigt kändes det lite annorlunda.

BIM var vel egentligen torsdagen innan nyår eftersom det var då 14 dagar efter böj. Men jag brukar få mens på lör-sön varför jag inte vgade hoppas förräns innnan nyår.

Maken ville att vi skulle vänta med att testa till helgen eftersom han kände att han inte klarade ett minus. men jag kände mig i morse ganska säker på att något hänt och plusset kom snabbt!!!!!!

maken blev så glad så att han grät. Men jag stirrade mest bara på plussrt och kunde inte fatta. Jag trodde ALDRIG att jag skulle få se ett pluss. ALDRIG!!!!!!!! Trots att jag kände att min kropp var annorlunda och att jag nog var gravid s kunde jag inte tro plusset.
    fortfarande inte.

Mina bröst har också växt och jag har redan lagt på mig

ja det var nog allt. tror jag.

men jag vill bara återigehn säga att mina symptom kom bara dagar efter ÄL och molvärken var tydligast. Så man kan känna direkt. Sen var det stickningar i brösten, kylan i tappen och ömmheten p magen som var starka indikationer.

• nu är jag fruL

vill du ha fler detlajer mindre

vet inte om jag har fler.

MEN kan jag säga att det blev mycket 6 och jag kan säga att det var en hel del rutin och bara med ett syfte att bli gravid. Ingen romantik alls alla gnger.
    Men det ehövdes inte

usch jag kan inte fatta det!!!!!!!

ihhhhhhhh
    hjääääääääääääääälp
    ska jag bli mamma
    men d måste man ju ta ansvar och vara vuxen
    ihhhhhhhhhhhhhhhhhh

såg förresten att eden och ljuvlig plussat
    GRATTIS!!!!!!!

• nu är jag fruL

förresten nenne

jag har i nte varit tyst i trden pga av detta.
    Jag har varit dator lös i 11 dagar s det är orsaken att jag varit tyst.

men visst har du rätt. HADE jag fått mens förra veckan så skulle mitt första inlägg idag ha varit fullt av arga gubbar det har du rätt i.

• nu är jag fruL

okej

maken ville absolut INTE att jag skulle testa idag eftersom han inte kände att han skulle klara ett minus. Det kan jag säga att inte jag heller skulle klara. Men någonting inom mig sa ändå att ngot var annorlunda den här gången. S jag testade ändå.

Maken låg kvar i sängen när jag kom in och sa att han skulle bli pappa.
    D kramades vi länge och maken grät. Själv blev jag mest stum.

Det här satans plusset har vi jagat s länge och jag hade ju mer eller mindre gett upp hoppet. Särskilt efter remissen för endo. Efter jag fick den kopplade jag av en del stress och kände att nu ska vi ialla fall få hjälp.

S plusset känns helt overkligt. Jag är fortfarande övertygad om att jag är steril. Tur att jag köpte ett 3 pack tester... kommer behöva de andra också.

Pratade precis med maken och ingen av oss har riktigt fattat.

Själv kom många känslor om vad plusset egentligen innebär. Livet som vi lever nu kommer att ändras dramatiskt. Det kommer inte bara vara vi två. Aldrig mer.
    Vi kommer inte att kunna göra precis vad VI vill NÄR vi vill utan att ta hänsyn till något eller någon.

SHIIIITTTTTT det är ett enormt ansvar och heltidsjobb att vara föräldrar...

När som sagt. jag har inte fattat ännu. Jag VET att jag ÄR gravid, men det har inte sjunkit in än. Jag har inte fattat det helt, bara min rationella hjärna inte min k'änslomässiga.
    inte heller vad det innebär att fakltiskt vara gravid.

oj oj oj

• nu är jag fruL

sen måste jag säga att jag bli än mer imponerad av kokos.
    Att du orkar gumman.
    jag vet inte om jag skulle palla att vara här och höra på folk som plussar om jag var i din sits. Näe usch du får tala om om det känns jobbigt på något sätt.
    jag vill inte att du ska må sämre pga av något jag säger.

Jag vill bara säga kokos att jag känner med dig och jag gillar dig super skarpt och hoppas att vi kan kämpa ihop trots att vi slr ut olika lägen.

Det vore himla skönt att gå ut och dricka öl....hmmmm....eller nåt
    med dig snart och prata lite.
    puss på dig kokosflingan

hoppas att du fattar nåt av detta inlägg. Jag gör det knappt. Vad jag vill säga är att jag GILLAR dig massor, och jag skulle vilja skjuta sönder allt vad endo heter och peta in en bulle i din ugn.

alls hmmm själva inpetningen fr din sambo stå för.

ähhhh allt blir fel nu....
    s jag slutar....

• nu är jag fruL

tack omsan

pojkv'änner
    ihhhhhhhhhhhhhhhhhh det får mina barn inte ha före 25

• nu är jag fruL

tack snartis

ihhhhh det är helt overkligt

det var säkert för att du skrev de där om att nu tar det bara för att vi ska åka på en resa där man helst INTE ska vara gravid...

kan inte fatta det

Hur mår du nuförtiden???? bättre eller illamående?

Förresten snartis och cicci så skulle vel ni klämma ur er nyheten för era familjer i jul. Hur reagerade dom?????

• nu är jag fruL

ja kokos
    jag förstår att det känns

jag önskar att jag kunde dela mitt pluss med dig hjärtat. Men... Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går fort för er sen när klimakiteriet är över

OCH vi kommer att följas åt under din graviditet också. HELA förloppet bara det att vi kanske luktar lite barnkräks då förhoppningsvis...

jag vill gärna träffas. åker till hålan i morgon men kanske i helgen, nästa mån eller nästa helg?
    vad säger du?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???