Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

En privat bubbelpool med nytt vatten kan ju inte heller vara farligt väl? Den som nu har råd...

• Liten med Mindre

Det kan ju vara att du har lättare att få infektioner som gravid kanske? Är det inte lättare att få ex urinvägsinfektion?

Eller att risken är samma, men konsekvenserna av att få en infektion är större?

Slemhinnorna blir väl känsligare har jag för mig någon har tagit upp - och då är det ju lättare för bakterier att få fäste också.

Spekulerar - fråga en sjukvårdskunnig för säkerhetsskull.

• Liten med Mindre

Åhej åhå - jag just suttit 20 min med läkaren i telefon och fått veta att det i alla fall finns andra magmediciner som jag kan prova - ifall jag tror att medicinen påverkar chansen att bli med barn. Inte för att hon trodde det, men att det kunde vara värt ett försök.

Så blir det inget nu så hör jag av mig till dem före nästa ÄL. Skönt!

• Liten med Mindre

Stackars dig Victory. Magsjuka som är så hemskt! Det är ju en liten tröst om det skulle vara graviditetsillamående, annars är det ju bara totalt onödigt. :(

(Fast frågar du en gravid som mått illa länge så tycker hon nog annorlunda.)

• Liten med Mindre

Jag är rädd för att tappa lusten om jag blir gravid och mår illa, känsliga slemhinnor, trött...

Det skulle liksom vara droppen för sexlivet - efter en massa tandborstsex. Och sen kommer obehag från förlossning och småbarnsperiod utan sömn.

Det skulle bli ett konststycke utan like att locka fram lusten igen efter det.

Hoppas att den inte försvinner...

• Liten med Mindre

Om/När det blir vår tur -

Gissar att vi kommer att dela 50-50 om det går. Fast jag kan ju tycka att jag kanske skulle ha någon månad extra eller två, för att hämta mig efter förlossning och så. Kan också tänka mig att ta några månader senare

Fast det är lätt för oss att välja att vara hemma lika mycket när vi tjänar lika mycket.

• Liten med Mindre

Cicci - det där är så nedrigt att andra kan diktera såna saker som i praktiken förbjuda pappaledigt. :(

Du får besöka honom på jobbet ofta och luncha och så - så hinner han springa ut och byta blöjor och få lite pappagöra han med. :)

• Liten med Mindre

Du har nog bara att vänta och se klotjohanna. Symptomen låter onekligen misstänkta. Men många av oss som kämpat länge har haft samma symptom och sen ändå fått mens till stort förtret.

• Liten med Mindre

Ha - läkaren ringde just tillbaka och hade snackat runt lite om min mage och min medicin. Hon tyckte att jag skulle pröva att sluta med medicinen, för att se om jag lättare blir gravid. Sen skulle jag höra av mig direkt ifall jag märker av några symptom, för att få en lokal behandling. (medicinen är inte fullt utredd på gravida)

Så - det tar 14 timmar för effekten att gå ur kroppen. Senaste dosen togs i morse kl 6. Är "fri" kl 20, och det är ungefär då jag kommer hem. :D

Med tanke på att det nog är böj idag och att ägget släpper typ inatt/imorgon så borde timingen vara perfekt.

Åh så skönt när andra rekommenderar vad jag ska göra!!!

• Liten med Mindre

Japp - ÄL idag med största sannolikhet.

Nu smiter jag!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???