Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Snart så: man räknar ju från första dagen man hade mens men när den dagen inträffar får man dessvärre bestämma själv. Jag tror i och för sig att BM räknar från allra första början så från 7/11. Däremot så beror det ju sedan på när man hade ÄL, från början räknar de på två veckor efter men vet man med sig att man hade tidigare eller senare ÄL så kan man räkna med att det här datumet kommer att justeras när man får sitt UL.

• BrudSommar2006

Muggles - jag mailade precis dig, jag har ingen anonym mailadress och jag har så mycket att göra just nu så jag ville inte ta mig tid att fixa fram en så att jag kan lägga ut den här. Jag är i vilket fall gärna med på er sida och ska försöka fixa dit ett foto så snart jag hinner i så fall.

• BrudSommar2006

Muggles: Tar det lite tid för inbjudan att komma fram kanske? Än har den inte dykt upp i alla fall.

• BrudSommar2006

Hur var det med bilder, skickar man till muggles eller ska man ladda upp själv??

• BrudSommar2006

Tack Lapinette! Då skickar jag iväg en bild då, fast bra är den inte men jag orkar inte leta efter en annan.

Jag går annars och väntar på att du och släkting ska få till det så att jag får någon att dra barnvagn ihop med. Själv har jag ju inte problemet med huruvida jag inte vill berätta eller inte, det syns! Så jag känner inte att jag är orolig längre för att inte vara anonym.

• BrudSommar2006

Lapinette: Att det ska vara så orättvist svårt när man verkligen vill! Jag var inte heller särskilt regelbunden och jag tänkte att det här kommer att bli dyrt med ÄL-stickor om jag ska ta mig igenom flera paket varenda gång men som tur var så behövde jag inte hålla på så länge.

• BrudSommar2006

Men jag tänkte på det du skrev nyss att någon måste hålla uppe statistiken för att det ska ligga kvar på 7. Har man inte kommit längre än medel är det inte dags att börja oroa sig. Lägg till det er flyttstress och annat som kommit emellan sedan.

• BrudSommar2006

Muggles: Jag har i alla fall mailat bilden, hoppas att den dyker upp snart. Fast det tog ju tid för mig att få ditt mail igår också, vet inte om det är min mail som är långsam.

• BrudSommar2006

Jessie och Snart så: för mig har det börjat släppa nu, helt borta är det inte men nästan. Så det finns hopp framåt vecka 18...

• BrudSommar2006

Snart så, har inga tips för hur man underlättar tyvärr men nu slipper man känna sig svimfärdig när man försöker torka sig efter att ha duschat i alla fall. Jag kunde inte riktigt begripa hur man skulle kunna börja amma om inte allt släppte på studs på BB men det verkar som om det löser sig långt innan dess. Håll ut till i mars!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???