Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Åh, vad smaskigt med massor av drinkar. :) Helt i min stil - om jag inte får rödvin och ost förstås.

Min Villeroy-servis går ut till sommaren. Såå retsamt. Funderar på lite extratallrikar och kanske en terrin. Det senare fanns i alla fall på pub. Får smita dit imorgon och kika om det finns kvar.

Vi gjorde en tapper insats igår - belönat med sovmorgon i morse. Hur ska vi annars orka 2 dagar till. ;)

• Liten med Mindre

JÄTTElugnt, och jag som behöver inspiration.

Tror att alla är utmattade och ligger efter på jobbet efter gårdagens diskussion om föräldraledigt. :)

• Liten med Mindre

Jag har ÄL symptom - öm i magen. Tyckte igår att det var märkligt att jag inte kände mer (förutom snigelspåren då). Vips så dök det upp lite symptom under natten.

Eller så har jag träningsvärk i livmodern efter gymnastiken som delfinen ställde till med. :D

• Liten med Mindre

Förresten - när vi ändå är inne på barn... ;)

Vad har ni för toppenförslag på doppresent till en liten tjej? Hon är andra barnet i en familj där storebror förmodligen redan har allt - utom möjligen tjejgrejor. Det får gärna vara en present med "mening".

Krusidulliga ramar och babyfiltar går bort.

• Liten med Mindre

Jo, hon fick en "Krabat" skallra när hon föddes av oss. Brorsan fick "Barnens första bibel" i doppresent.

Får kanske ge mig in i leksaks-, bok- eller smyckesdjungeln i alla fall.

• Liten med Mindre

Hmm...själv gillade jag ju smycken när jag var liten. Skoj att få ta på sig finsaker när jag skulle på kalas. Extra skoj det som var från dopet.

Ska botanisera i någon skoj smyckesaffär. Tips?

• Liten med Mindre

Noterat - går vi dop för FruLlans barn så tar vi med en flaska till Boris och en till mamsen. :D

• Liten med Mindre

Jag gillar idén med tårtspade. Det är så mycket av oss kakmonster (maken och mig) i den presenten. Och så kan hon ta fram den varje födelsedag och skära tårtan med.

Var finns fina tårtspadar som vi inte blir ruinerade av?

• Liten med Mindre

Hej AM!
    Kul att du får tid att kika in.

Jag tycker också att dopsaker ska vara sånt man har glädje av länge. Alternativt sånt som är relaterat till det faktiska dopet, typ bibel eller nåt sånt.

• Liten med Mindre

Att jag inte tänkte på en kamm till frisyren!
    :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???