När märker man av att man är...GRAVID???
Är inte så bra på hus som han, men jag har för mig att viss sorts färg är fuktspärrande. hur som helst så fanns där inget utom ren masonit.
Är inte så bra på hus som han, men jag har för mig att viss sorts färg är fuktspärrande. hur som helst så fanns där inget utom ren masonit.
Snart så - gå till någon du litar på, som är kompetent, samt tala om att du är gravid. Alternativt säg att du är gravid redan när du bokar, och hör efter om det är ok.
Jag ska till min naprapat nästa onsdag, så jag kan fråga honom då, om du kan vänta och inte vill göra det själv. (Litar till 110% på honom - han började som kiropraktor och gick sen vidare till naprapat.)
En anledning att vara försiktig i val av naprapat/kiropraktor vid graviditet, vär väl att muskler/leder/senor blir lite lösare och därmed känsligare. Kräver stor försiktighet och noggrannhet inbillar jag mig.
Absolut ingen knäck- och bräck-fantast när det är min tur.
Vi letar väl hus lite halvhjärtat. Priserna får en att tappa lusten. Eller så kollar vi besiktningsprotokollen och tappar lusten av det.
Lägenheten duger väl rätt bra, bra förening, rätt bilfri gård, barnvagnsrum etc. Fast vi blir ju trångbodda med en liten. Och så är det långt till mor- och farföräldrar.
Släkten norröver sätter ju i halsen när vi pratar om hus runt 3,5 miljoner. Och då är det inte mycket hus att tala om.
Förstår inte vilka som har råd att köpa hus idag. Eller snarare vilka marginaler de har. Vi räknar ju med ränteökningar, att pannan går sönder, en jobbar deltid ett tag, föräldraledigt etc. Gör inte andra det?
Muggles - tror också att det är många strutsar på husmarknaden. :(
Vi tycker ju båda att vi faktiskt tjänar rätt bra med pengar, och ändå känns det i stort sett omöjligt med hus i dagsläget. Eller i alla fall omotiverat dyrt.
Men - vi kan ju fortsätta kika. En dag dyker drömhuset i drömläget upp. Dream on...
Viktualia - har hålan pendelavstånd till större ort, så kan ju säkert priserna gå upp med en motorväg.
Fast det gäller ju att veta var vägen dras, så att den inte blir närmsta grannen.
Nja, radhus står inte högt på vår lista. Så många som får problem med grannen vägg i vägg. Det blir ju ännu känsligare när det handlar om hus och renoveringar, och du är smått beroende av vad grannen gör eller inte gör.
Däremot börjar lunch stå högt på min lista. :) Har inte varit så hungrig idag, men vid tanken på riktig mat så började det knorra lite här.
Våning - då ska det nog för min del vara både stort och tjusigt. Miljonprogram från 60-talet platsar inte i kategorin "våning", oavsett storlek.
:)