• Brud i City

Problem att gifta sig i studenttider?

Hej,

Är det någon som har gift sig 9/6 i Stockholm? Ska själv gifta mig då nästa år i centrala Stockholm och det har slagit mig nu att det kanske var en osmart helg att välja. Kanske blir det problem med trafik, stökigt på kvällen o dyl då det är en traditionell helg för skolavslutning. Hur upplevde ni det, ställde det till några problem?

Tacksam för era synpunkter.

• Svar på tråden Problem att gifta sig i studenttider?
  • Lill-Strumpa

tar man inte studenten lite tidigare då?

Jag håller med dig. Vi var på junibacken på en studentdag och det var INTE kul. Vi satt i kö i EN timme för att åka ca 200 m, det tog 2,5 h att åka hem från Djurgården till Nacka som vanligtvis tar 15-20 minuter. Och det var ett jäkla liv med.

• jocelyn

Hmm jag skulle nog kolla vilka skolor som tar vilken dag -Stockholm delar upp så att inte ALLA skolor tar samtidigt- och sedan välja en dag där det inte krockar med era planer.

• Pepparmyntan

Man får nog räkna med att det är studenttider från slutet på maj till mitten på juni i stockholm. Vissa ställen bör man ju undvika som runt sergelstorg. Men det är nog inte trafik kaos i hela stan. Jag tror nog att det går bra att gifta sig ändå bara man undviker de värsta ställena där alla studentbilara far. Hyr ni sedan en festlokal så har ni den för er själva så det borde inte bli så stökigt runt er på kvällen.

Svar på tråden Problem att gifta sig i studenttider?