• Emena

Permanent hårborttagning olika alt

Hår, hår överallt hår och även om man tar bort de så dyker de upp lika fort igen. Har dock fått upp ögonen för permanent hårborttagning men vet inte så mycket om det. Vad finns det för alternativ och vilket är bäst?

Någon som har mer erfarenhet än mig? Finns säkert massor med info på nätet men känner mig just nu för lat för ett sådant projekt.

• Svar på tråden Permanent hårborttagning olika alt
  • bröllops häxan

Jag skulle också vilja veta. Just nu så vaxar jag mig regelbundet. Kommer aldrig ta i en rakhyvel igen... tror jag..*L*

• Zippa_86

mjo..det vore fan skönt. speciellt under armarna, imtimt och på benen.

benen orkar jag inte ens engagera mig i, får stubb direkt dagen efter...

• physalis

Jag puffar för jag vill också veta!

• lasposa

Jag har gjort IPL-behandling av både bikinilinje och haka........håret borta för alltid!!!!!!!!!!! Det kostar dock en slant men det är det värt.

• physalis

lasposa

vad kostar det, vad innebär det och spelar det någon roll "vad för slags hår" det handlar om? Jag menar, vissa behandlingar funkar bara på ljust hår och vissa bättre på mörkt osv.

• lasposa

physalis

Priserna varierar från salong till salong så fråga dig fram, det skiljer ganska mycket. Hakan betalar jag 595:- per gång för. Det krävs 4-6 behandlingar. Bikinilinjen tror jag brukar kosta runt 1700:- per gång, är inte säker. IPL fungerar även på ljusa hår och det kommer verkligen inte tillbaka.Det är en typ av värmeinpulser som går ner och förstör hårsäcken. Anledningen till att man måste gå flera gånger är att håret måste vara i tillväxtfas, ungefär var sjätte vecka. Hör gärna av dig och berätta hur det går!!!

• _koko_

Det är MYCKET billigare nu än bara för ett par år sedan med IPL, i Stockholm kan man få bikinilinjen för 500kr per behandling - jag betalade 2000!!!

Har inte fått bort allt (ledsnade efter 7 behandlingar för att jag tyckte de var slarviga) och lite som var borta har kommit tillbaka, men jag ska ta tag i det snart igen nu när det är så billigt... :)

• K -76

_koko_ :
    Vilka salonger i Stockholm känner du till som gör IPL på bikinilinjen för 500:-/gång?

• _koko_

K-76 - asså jag kanske var lite snabb med mitt inlägg, har sett det priset i annonser i metro/city, men det kan ju ev vara lite tveksamma klinker...

Nu när jag googlat runt hittar jag inte så många sådan erbjudanden, däremot hittade jag detta, någon som provat det? Låter som ungefär samma sak men ännu effektivare?
    www.akademikliniken.se/ - klicka på GentleLase till höger.

Svar på tråden Permanent hårborttagning olika alt