• soffan80

rak permanent

Är det någon som har gjort det? slits håret mycket?, alla mina frisörer som jag har frågat tycker jag ska undvika det eftersom det slits mycket på håret! men jag är sugen på rakt.. håller det tills det växer ut igen?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden rak permanent
  • Dallas

Hej
    Jag brukar rakpermanenta håret. Har gjort det 2 ggr i år, senast för en vecka sedan. Jag tycker inte att det sliter mycket på håret. Frisören gör ingen rakpermanent om du nyligen slingat håret för då kan det gå av. Jag är mkt nöjd. Lycka till

• soffan80

ok jag är skitsugen! man vill ju alltid har det man inte själv har

• sabinadenfina

risken med rakpermanent är ju att det blir fruktansvärt slitet och att det inte håller så länge utan att du får fortsätta att platta det ( om du redan gör det) men fint som attans är det :p

• soffan80

sabinadenfina :
    just nu plattar jag det inte, nån gång vid utgång med min sambos hjälp eftersom jag är värdelös på att platta och ingen tålamod, hinner inte heller på morgonen då det ska gå snabbt
    Fundera på att köpa en bättre plattång men är skitsugen på att rakpermanenta det

• ninjan

en rakpermanent är ungefär lika skadlig som en vanlig permanent. Och permanent är en av de mest slitsamma behandlingarna för håret. Ett självlockigt hår är ganska envist och kan vara svårt att få rakt. Risken är att det blir halvrakt och jätte torrt/burrigt. Hållbarheten på det raka är också väldigt individuellt. På vissa håller det längre... Dessutom blir ju utväxten lockig, så för att det ska se snyggt ut måste man hålla på och fixa den med jämna mellanrum. Det kan vara ganska svårt för frisören, att inte låta permanentvätskan komma på det hår som redan är rakt. Gör den det kan håret bli överbehandlat och gå av.

Jag tycker att du ska investera i en bra plattång, ha i en värmeskyddande produkt och platta det ordentligt. Börja i nacken och arbeta det uppåt. Även om plattång sliter på håret så är det ändå skonsammare än vad en rakpermanent är!

• soffan80

ninjan
    ok tack föt tipset
    det är jättesvårt o veta vad man ska göra..

Svar på tråden rak permanent