• chiqitita

Hur fort ställer kroppen om sig efter p piller?

Jag menar med blodtrycket. Nu har det ju bara varit en vecka sen jag slutade och jag har inte sett någon förändring på mitt blodtryck än tyvärr. Tror ni att det tar ett par veckor innan man ser resultat?

• Svar på tråden Hur fort ställer kroppen om sig efter p piller?
  • lasposa

Det tar nog längre tid än så. Det beror oxå på hur länge man ätit p-piller(och vilken sort). Jag slutade för ett år sedan och har börjat märka förändringar nu.....

• Höstbrud_07

Ja, jag håller med lasposa. För min del har det tagit tid! Jag slutade med piller för ett år sedan pga av jobbiga humörsvängningar och de försvann efter ett par månader! Underbart! Men mensen är fortafarande inte riktigt regelbunden...

• chiqitita

Wow, undrar dock om det gäller även för blodtrycket! För min hjärtdoktorn vill se mig om typ två månader. Så han tycker kanske att det borde ha gått ned då om det skulle gå ned. Men jag kanske ske be om mer tid istället. För jag vill inte äta blodtrycksmedicin......

• pickolina

Det kan ta 3-12mån innan kroppens hormoner är i balans igen och hormonerna påverkar blodtrycket. Så det kan nog ta tid innan man ser någon verklig skillnad.

Svar på tråden Hur fort ställer kroppen om sig efter p piller?