• ninjan

ot-hjälp med sällskapsspel

Vet nån var man kan köpa roliga sällskapsspel via internet? Håller på och funderar på julklappar som bäst och tycker att ett spel skulle passa bra!

• Svar på tråden ot-hjälp med sällskapsspel
  • Pumpkin

På den sidan finns MASSOR!

• Clobberella

Måste det vara via internet? Ingen spelbutik i närheten?

Själv gillar jag Steve Jackson's spel (munchkin mfl) men de är ganska nördiga, mycket rollspelsskämt, fantasyskämt mm...
    www.sjgames.com/ourgames/

Settlers börjar ju bli en klassiker också...

Fast dessa är ju mest vuxenspel, inte så kul om det är barn som ska spela.

• ninjan

tack! Ska kolla upp era förslag!

Jo, det måste vara via internet. De spel som finns i affärerna här är på finska, och det är ju inte så kul...

Jag tänkte främst på vuxenspel.

• burken

Åhhhh!! Jag älskar att spela spel. Vi har haft pippi på att spela Carcassone. Ett franskt strategispel. Det finns flera expansioner av spelet så när han har tröttnat lite lagom kan man fylla på och få ett helt nytt spel, nästan iallafall. Kan rekommenderas!

• Netta79

burken: Carcassone e jättekul! men det är läääänge sen jag spelade det. annars gillar jag t.ex. alias, tp och när&fjärran. har annars samma problem som milkeyway, de flesta spel i butiker i finland är på finska, känner mig ignorerad som svensktalande i finland!

• Wunja

Passar på att klistra in en liten lista med spel jag gillar på samma gång, som tips :D

- Ticket to Ride
    - Kingdoms
    - Carcassonne
    - Metro
    - Kill Doctor Lucky
    - Med andra ord
    - Så det kan låta

Behöver jag nämna att jag älskar spel ;)

• ninjan

oj vad många svar! Tack!
    Har mycket jobb framför mej innan jag gått igenom allt :)

Var kan man tro få tag på twister? Spelet där man ska ställa sej på olikfärgade cirklar med tex vänster fot och höger arm? Det skulle vara intressant att spela :)

• Pumpkin

Twister borde finnas på i princip vilken spelsajt som helst, det är ju en klassiker

• Netta79

milkeyway: twister kan du nog köpa i finland också (för jag antar att det är här du befinner dig!), i vilken citymarket/prisma el.dyl. som helst, för det är ingen skillnad i språk. twister är som kimble, svenskt/finskt/norskt/danskt, åtminstone de twister och kimble som jag spelat!

• Fru Calice

Är det någon som vet om det går att få tag på det gamla (ej längre tillverkandes) spelet "Het Potatis"? Det är ju sååååå roligt!

Svar på tråden ot-hjälp med sällskapsspel