• Grönöga

Surkärring!

Ringde nyss vårdcentralen för ja sitter hemma o oroar mig för lungemboli. Visst, jag är något av en hypokindriker men visst ska vårdpersonal kunna hantera min oro o inte skratta åt den! Ja, det va nästan de hon gjorde o sa att ja du e en sån som får allt man läser om!

Har svårt att andas o måste typ tänka på att andas för annars slutar ja för det e så jobbigt. Tycker att min oro visst e befogad då jag tycker mig se ett samband med när jag började med ppiller.
    Har i o för sig alltid haft problem med mina luftvägar sen jag va liten så troligtvis är det väl nån trevlig katarr eller lunginflamation.

Men håller ni inte med mig? Visst ska vårdpersonalen snarare lugna mig än att skratta åt mig?! Blir skitförbannad! Plus att jag hatar att ringa folk jag inte känner o har gått o laddat hela morgonen för att ens våga ringa o så blir de så här!

Sorry, va bara tvungen att skriva av mig lite.
    Vissa människor sitter verkligen INTE på rätt jobb.

• Svar på tråden Surkärring!
  • Nean82

Hon får inte säga en sådan sak!
    Vet precis hur du känner dig gällande att ringa.
    Jag har haft svår telefonfobi den har blivit bättre, men det räcker med att man träffar på en sådan människa som du gjorde så blossar den upp igen.

Min sambo ringde ofta åt mig förut och en gång gällde det ett medlemskap som jag ville säga upp. Tjejen i luren snäste och undrade om jag inte vååågade ringa själv.
    Oj vad arg min sambo blev för det var ju faktiskt så att jag inte vågade, men det tyckte han att hon skulle sk-ta i.

Om du vågar och orkar tycker jag du ska gå vidare med det där för du är troligtvis inte den enda som hon har fått att må dåligt.

• Grönöga

Tack för medhållet!

Visst kommer jag ta upp det när jag ska dit imorgon. För ja, jag fick en tid trots allt.

Troligtvis är min oro obefogad men snälla behandla mig med omsorg, det är därför du sitter där. Det är ju inte för mycket begärt.

Sen när hon tyckte att vårt samtal va slut la hon bara på! E inte de konstigt? Tack, klick! Morr morr morr!

Mår lite bättre nu men ska ändå kolla upp vad det kan var då det fortfarande e ansträngande att andas.

• Nean82

Det finns människor som inte passar att arbeta med andra människor.
    Lycka till imorgon!

• Fragancia

Hej!

Hände mig också. Typ. Fast ännu värre. Det var i somras då jag ringde vårdvcentralen för att jag hade SÅ ont i halsen. kunde inte svälja och kände att jag började få svårigheter att andas.
    Ringde vårdcentralen för att få en tid och förklarade att det verkade som om jag hade halsböld. Jag tyckte mig kunna se det i halsen, dessutom hade min brorsa nyligen hat det med precis samma symptom.
    Hon skrattade och trodde att det berodde på värmeböljan! Sa att det var många som fick ont i halsen av värmen för att de inte var vana vid det och att jag ABSOLUT inte kunde få en tid för undersökning. Sa till och med att det var många som hade värre sjukdomar och behövde få tid före mig.

när kvällen kom hade jag VERKLIGEN svårt för att andas och fick spotta ut saliven. Jag fick skjuts in till akuten och gissa om jag hade halsböld? Opererade mig dagen därpå.

Hur vågar receptionisten på vårdcentralen ställa diagnos över telegon? Inte klokt ju!!!

• Fru Henax

Fyy, vilka hemska bemötande ni fått! Usch!

Att ställa diagnos per telefon verkar ju fullkomligt idiotiskt! Och farligt!!

*riktigt upprörd nu*

Grönöga, hoppas det inte är någon fara med dig och att du snart mår bättre!

• Yoni

Tyvärr är det så att det är sjuksköterskor som "ställer diagnos" per telefon eftersom man inom sjukvården idag måste sålla så att tiderna går till dem som är i störst behov av dem. Det är inte dessa sköterskors fel att de måste ställa diagnos trots att de faktiskt inte är utbildade för det, det är systemet som är fel. Däremot behöver man inte vara otrevlig och håna folk i telefon.

Det finns många kompetenta sjuksköterskor, men de har inte den kunskap som läkare har, då skulle de ju vara läkare

• *Lilla M*

Hej... inte så att jag kan svära på det här, men jag har för mig att lungemboli är ett akut tillstånd. Alltså, får man det så är det ingen fråga om saken. In till akuten direkt. Så jag förstår på ett sätt vårdpersonal som trots stress försöker svara på frågor på telefon. Hon kanske inte hade sin pedagogiska dag riktigt, men hon försökte ju i alla fall lugna dig.

Svar på tråden Surkärring!