Johannesört vid pms?
Undrar om ngn har erfarenhet av Johannesört vid pms? Får fruktansvärda humörsvägningar innan mens och ja alla symptom som liknas pms. Tips ngn?
Undrar om ngn har erfarenhet av Johannesört vid pms? Får fruktansvärda humörsvägningar innan mens och ja alla symptom som liknas pms. Tips ngn?
Jag skulle råda dig att ta kontakt med en läkare, du verkar ju ha ganska grava pms-symtom. Vet inte om jag tror så mkt på naturläkemedel...... Lycka till!!!
Förmodligen så fungerar just Johannesört eftersom det gjorts åtskilliga tester på just detta. Vill i möjligaste mån undvika att proppa i mig antidepressiva medel då detta gäller några få dagar i mån och därmellan är jag helt stabil, mår bra osv.
Tänkt dock på att Johannesört slår ut effkten av många p-piller. Tar du p-piller andvänd inte Johannesört. De som får antidepressiva utskrivet för PMS får en mycket lägredos än de som är deppiga.
Johannesört slår ut många olika typer av mediciner. P-piller är bara en av dem.. Så ta inte Johannesört utan att först kolla upp de mediciner du kan tänkas ta, om du nu tar några mediciner. Sedan måste du alltid komma ihåg att informera läkare om att du tar johannesört, om du blir sjuk eller liknande...av samma anl, johannesört slår ut massvis med mediciner.
Äter inga mediciner ;) Köpte det idag och jag vet inte om det är placeboeffekten eller vad, men oron är putts väck och jag mår redan mkt bättre. Tack för alla svar dock ;)
Men glöm INTE att ALLTID tala om för läkaren att du äter johannesört, om du kommer fortsätta med dem. Dvs om du blir sjuk och måste ha penicillin eller ska opereras av någon anledning...vad som helst, johannesört MÅSTE man alltid informera om och förr eller senare så lär man behöva äta någon medicin och då får du inte glömma bort att johannesört kan påverka effekten.