• Fru Henax

Hötorget i Sthlm-"öppettider"?

Är det nån som vet ungefär vilka tider de har försäljning på Hötorget?!
    Jag tänkte köpa blommorna där dagen innan bröllopet MEN lär nog inte kunna komma dit före 17-tiden ca... Brukar det finnas några blommor kvar vid den tiden eller är försäljningen redan över då kanske?

Hoppas nån har nån aning!

• Svar på tråden Hötorget i Sthlm-"öppettider"?
  • N&N

De brukar vara på plats till 18 åtminstone, men jag skulle inte chansa och köpa blommor så sent. Men det beroer helt på vilken sorts blommor du ska ha? Rosor har de ju alltid mycket av. Jag ska också köpa mina dekorationsblommor där, men gör nog det på förmiddagen dagen innan ifall något skulle vara slut så har jag tid på mig att hitta blommor någonannan stans under dagen.

Billiga är de! Köpte en bukett rosor där igår och det är rätt bra kvarlité. Har även beställt ett stort "höhjärta" där som jag ska klä i grönt och lite blommor för att ha istället för blomsterbåge. Får betala 150 kr för ett hjärta som är 1,5 x 1,5 meter.

• aprilbrud2007

jag var där en lördag vid 15.00-16.00 och då höll några redan på att packa ihop. Vid 16.00. var det flera som hade packat och stängt så senare än 16 skulle jag inte våga gå dit och fynda :)

• Fru Henax

Tack för era svar!
    Hmm, det låter som jag får planera om lite... få väl försöka ta ledigt från jobbet nån timme och åka in lite tidigare.

N&N, det där höhjärtat låter ju jättefint! Och väääldigt billigt!

• A:s wife

jag brukar handla där strax före kl 18, då brukar man kunna få riktigt bra priser. de allra snyggaste blommorna går ju först, så det kanske inte är att rekommendera om man vill ha snygga blommor hellre än billiga, vilket förmodligen är fallet på den stora dagen.
    ett tips är annars att snacka med dem en eller ett par dagar innan och "beställa" blommor, så kan de lägga undan de finaste exemplaren av de blommor du vill ha. då kan ni ju komma överens om en tid du kan hämta dem, för att slippa stressa från jobbb etc.

• Fru Henax

A:s babe! Så man kan alltså beställa/boka blommor där i förväg?! Va bra!! DET ska jag absolut kolla upp!!
    Mycket tack och bock!

• A:s wife

Grissini
    Jag har hört nån som har sagt det i alla fall. har dock aldrig provat det själv. kolla med dem ett tag innan för säkerhets skull.

• Swing

Jag har också fyndat på Hötorget efter kl 17 några gånger, men skulle inte våga chansa till ett bröllop!

• Fru Henax

A:s babe, jag jag får ge mig dit i helgen och kolla läget!

Swing! Näe, det skulle ju inte vara så kul om det inte fanns några fina blommor kvar när man kom dit kvällen innan bröllopet! Hoppas man kan beställa i förväg! Annars får väl chefen låta mig gå nån timme tidigare!

• Skivbaren.nu

jag har en kompis som gjorde som så att hon bestälde blommorna någon dag i förväg och sedan åkte dit och hämtade dem på eftermiddagen.
    Så åk och prata med dem. svårt att chansa på att de finns blommor kvar när de är till ett bröllop.

Förvara sedan blommorna svalt om du köper dem dagen innan eller nått.
    Vi gifte oss på midsommardagen och då var blomsteraffären stängd, så vi fick hämta brudbukett mm dagen innan. sedan stälde vi dem i kylrummet på min mammas jobb till dagen därpå och de gick jätte bra. :)

• Fru Henax

Hoppas att kanske någon vet när de öppnar på Hötorget också?!
    Låter 9 som en rimlig tid tror ni?!

• Pillapillan

De brukar packa upp när jag är på väg till jobbet och är lite sen... Låter som nio ungefär...

• Fru A.S

Bara för att fylla i och bekräfta. Vi beställde blommor ca 2 v innan och hämtade dagen innan. Bara bra om buketten får stå en natt så hinner alla blommor slå ut. Var jättenöjd med min bukett. Betalade ca 700 kr för den och 700 kr för kallor som dekorerade borden med.

Svar på tråden Hötorget i Sthlm-"öppettider"?