• DaDom

P-ring

Nån mera än jag som efter att ha börjat använda en p-ring fått en konstig lukt i underlivet? Förutom de är den enda "biverkingen" jag märkt ökade flytningar. Berätta om dina erfarenheter?

tack på förhand

• Svar på tråden P-ring
  • snustroll

Ökade flytningar här med men ingen konstig lukt. Annars inga biverkningar alls, jag är jättenöjd med min p-ring

• skønk&rosycheeks

fick jättetorra slemhinnor som vartefter ledde till vestibulitliknande symptom (kramp, värk, brännande smärta vid försök till umgänge)...blev ett h-vete till slut. hade inte en tanke på att det skulle kunna bero på ringen utan trodde det berodde på andra omständigheter (stress mm), men när jag slutade med dem tog det inte mer än 3 veckor och vips var problemen som bortblåsta!

• tahimahal

Efter att ha använt nuvaring i 6 månader åkte den ut!!!
    Tyckte den var kanonbra i början men efter bara några månader höll den på att ta knäcken på mig! Fick en jättedepression och visste inte om jag höll på att bli galen eller vad det var, men så fort ringen åkte ut försvann det. HUVALIGEN! Aldrig mer hormoner för mig!

• Ahlgren

DaDom:
    Har likadana biverkningar som dig, plus att min sexlust är bort. Stoort minus, så jag ska till barnmorskan på tisdag och byta.

• Eliotta

Jag har haft min i ett år nu och har inte märkt andra biverkningar än att jag är lite tröttare men väldigt lite. Den är grymt praktisk tycker jag.

• Numb

Jag har haft min ring i snart tre veckor och har aldrig haft såna humörsvängningar som jag har nu. Åt p-piller i två år förut, och kände aldrig så här. Jag är arg nästan hela tiden, och är jag inte det så vill jag bara gråta, för att i nästa stund känna att livet är ju bra härligt!

I morse rev jag nästan omkull frukostbordet (bokstavligt talat), är arg på pojkvännen om vart annat.

Fruktansvärt irriterad. Om det är någon som tex skrattar mycket i personalmatsalen så vill jag bara drämma till dom i huvudet. Ska jag ge p-ringen lite mer tid? Just nu vill jag bara slita ut den där jävla ringen...mutter morr...

• Ahlgren

slit ut den jävla ringen, då slipper du humörsvängningarna...hade likadant...o nu är dom borta

Svar på tråden P-ring