Jag hade det också så för ett tag sen. Först så gick pappa in i en psykos och sen fick mamma bröstcancer. Då började jag sova dåligt, och det ledde till att jag inte somnade förrän vid 02,00-03,00 och ändå skulle jag vakna vid 05,30 för att hinna till jobbet. Efter några veckor började jag också känna en allmän nedstämdhet och fick en sådan ångest, visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till.
Men jag bestämde mig ändå för att söka på vårdcentralen. Vid första besöket sjukskrev läkaren mig i 3 veckor och gav mig Efexor mot depressionen, Stesolid mot ångesten och Nozinan och Imovane för sömnen. Sömnen ordnade upp sig efter bara några nätter, även ångesten minskade men jag kände mig ändå inte gladare.
Så det blev ett återbesök hos doktorn igen och han ökade dosen Efexor till 375 mg (maxdos), satte in Theralen som jag skulle ta regelbundet mot ångest (3 gånger om dagen), höjde min Stesolid till 10 mg (vid behov) och ökade Nozinan till 100 mg. Förutom detta så satte han in Zyprexa (10 mg till kvällen). Jag blev sjukskriven 8 veckor till under den tiden så blev jag som en ny människa. Visserligen är jag lite trött av medicinerna men det spelar inte så stor roll.
Nu har jag börjat jobba igen, fått tillbaka livsglädjen och till och med fått orken tillbaka att börja banta. Så jag rekomenderar varmt att du ska söka hos vårdcentralen och be om Efexor, den gör verkligen susen. Kanske kan du få prata med någon av mottagningen psykologer (det är dock inte alla som har det).