• Sarah16

P-piller, hormonhelvete

Jag åt Yasmin p-piller i en månad, men slutade p.g.a enorma humörförändringar, främst häftiga gråtattcker. Kunde ligga och gråta hysteriskt i flera timmar, och vara deppig och ledsen flera dagar i sträck. Detta började efter jag hade ätit yasmin i några veckor, men upphörde till min lycka direkt jag slutade. Men efter ca en månad utan p-piller kom problemen tillbaks!!! Samma sak började igen, och har nu hållit på i flera veckor lite från och till. Min fråga är om hormonerna kan "sitta i" ännu, och hur länge tar det innan biverkningarna försvinner helt? Nån som har haft liknande problem?

Jag orkar inte med dethär mera... inget känns liksom roligt längre, är aldrig glad, och gråter mest hela tiden Vill inte ha det såhär, och det blir ju inte bättre av att inte veta när eller om det ska sluta nångång

Snälla hjälp mig, nån som har varit med om detta eller vet något...

• Svar på tråden P-piller, hormonhelvete
  • tattar-Emma

Tog ett halvår innan jag kände mig normal sen jag slutade sist. Men då hade jag ätit mycket längre. Å andra sidan är ju sånt där hur individuellt som helst.

• kattinka

Jag bytte ifrån ett annat piller till yasmin för att jag jag blev så deprimerad. Yasmin ska ju vara bra för de som är känsliga för hormonrubbningar, vilket jag är. Första månaden var ett helvete med Yasmin också, förmodligen för att det var ett nytt piller. Sedan har det varit lugnt, förutom när jag sköt upp mensen en månad. Det var inget kul det heller. Men nu är allt stabilt. Det är ju så individuelt. Jag vet flera som mår bättre med Yasmin.

• Anly

Vill påminna er alla om att barnmorskor och övrig personal på kvinnomottagningar inte är att lita på. Oftast har de själva inte någon aning om vad som är biverkningar eller inte utan de litar blint på vad den som sålt pillret till dem har sagt. Har precis blivit drabbad av detta nämligen...inte kul alls. Helt livsfarligt rent ut sagt. Jag råder alla att gå in på patientfass på nätet om ni verkligen vill veta vad som döljer sig i de små ofarliga pillren.

• sjuttiosjuan

Jag har använder också Yasmin och har skjutit upp mensen två ggr. Första gången blev jag väldigt känslig, nedstämd och irriterad och tänkte att det kanske berodde på att jag sköt upp den. Nästa gång var det precis likadant så det borde vara pillrena det beror på att det blir så.

Annars är jag supernöjd med Yasmin och det är ju inte speciellt ofta man behöver skjuta upp mensen.

Mina tidigare piller var Follimin och när jag åt dem var jag känslig jämt och började gråta för allt möjligt. Jag vet inte om det bara beror på pillrena men det är i allafall stor skillnad i humöret nu mot då.

• sjuttiosjuan

Jag kom precis på en sak till! Sedan jag började med Yasmin har mina ben blivit mycket mindre håriga, det är konstigt men sant. =)

• Flummig

Jag har ätit Yasmin28(nästan samma piller, fast man tar hormonfria tabletter den 4:e veckan istället) och det fungerar alldeles utmärkt! Nu väntar jag bara på förbättringar på mina finnar!

• bruttan85

Kan vara annat som stör. Saker och ting som sker i livet för tillfället? Kan vara en depression på riktigt?

Svar på tråden P-piller, hormonhelvete