• Ung_Brud

Orkar inte mer!

Snart orkar jag inte mer!
    Tre av mina närmaste vänner kommer åka på semester till bulgarien när jag gifter mig!

En av de kompisarna ska gifta sig nästa vecka och hon blev ledsen när jag inte kunde kolla på klänning med henne för jag hade en tenta då.
    Eftersom hon blev så ledsen så struntade jag i tentan och följade med henne. Nu åker hon på semester när jag gifter mig!!

Dessutom känner jag mig så ful. Mina kompisar bor mer eller mindre på solariet och är bruna jämt, jag vågar inte sola solarie. De kan äta allt utan att lägga på sig och jag är störst i kompis gänget.. jag har dessutom lyckats färga håret så min hud ser gammal ut och jag känner min nu ful, fet, blek och helt värdelös
    Jag vill ställa in mitt bröllop.

• Svar på tråden Orkar inte mer!
  • Mycket långt kvar

Stackars dig! Jag tycker det är en bedömningsfråga om rynkig och solarieskadad hud är snyggt, men det är ju trist om du känner sig sämre för att du inte har det.

Var det verkligen så att du hade pluggat och förberett dig för tentan och ändå lät bli att göra den? Eller var det i själva verket lite skönt att få en ursäkt att slippa? Tycker nog du får skylla dig själv annars, din utbildning är viktigare än dina vänners bröllop.

• Lena+Mattias=sant

Det låter som du borde byta vänner om de prioriterar semester framför ditt bröllop (om de kännde till det innan de bokade resan) men samtidigt vill att du ska släppa allt för deras skull

• cricri

Ursäkta men solariet suger! Det behövs verkligen folk som INTE följer "trenden" att göra sånt med sig själv. Det ser inte alls bra ut med solbrännan mitt på vintern och solarietsolbränna dessutom...Skaffa dig en lite snygg solbränna när det är tid (vid sommaren alltså). För mycket är inte heller snygg. Det ÄR snygg att se blekare på vintern. Man behöver anpassa sig till det bara. Följ årstidena och du blir snygg!

Vad det gäller håret, försök gå tillbaka till ditt naturliga färg, eller vad som är närmast. Det är det klokaste när man inte är helt säkert vad som skulle passa. Du kan prova med Henna för att inte slita håret ytterligare. Det är lite krångligt med henna och du måste först göra en test för att vara säkert på hur det blir på ditt (redan färgat) hår. Om det ändå blir fel, kan du testa vidare tills du är nöjd för det är vad som är bra med henna, du kan göra det hur flera gånger utan att slita håret alls. LUSH säljer henna, du kan se den på deras hemsida www.lush.se Men glöm inte att följa anvisningar noga.

Angående dina vänner. Jag tycker du borde göra precis som Lena säger.

• Nean82

Betakaroten är toppen. Man får lite fräg utan solarium. Ite jättebrun men heller inte blek. Prova!

• cricri

Bättre att köra med (färska) morötter och (färska) rödbetor i så fall. De är bra för kroppen och särkilt bra nu på hösten/vintern. Rödbetorna ger dig dessutom ett bra färg på läpparna och kinderna.

• cricri

Och när du dessutom ersätter t.ex pasta med rödbetorna och morötterna, blir du av med vikten så länge du inte får dig vitsocker från andra källor(godis, skalade potatis, vit bröd)...Säg till om du vill ha mer konkreta tipps ;)

• Glam

Ung_Brud:
    Nämen det där lät inte bra, först o främst så ska du tänka att sola solarie är inte världens bästa grej o göra flera ggr/veckan, om du vill vara lite solbränd köp en brun utan sol :)
    Något som säkerligen kommer o pigga upp dig är att du börjar träna, du kommer o känna dig så mycket snyggare efter varje träningspass.
    Köp lite nya kläder, nytt smink, gå till frissan o låt dom färga ditt hår i nån färg som passar dig o tänk på att du har en kille som ÄLSKAR dig tokmycket!!

• Fröken Malm

Kan bara hålla med Glam!

Jag började träna på gym 4-5 ggr i veckan. Det var jobbigt i början men till slut blir det en livsstil som man inte kan vara utan. Man får så mycket extra energi av att träna. Sen när man märker att träningen ger resultat så känns det ännu bättre och man känner sig så duktig och stolt.

Svar på tråden Orkar inte mer!