• pudan

Dubbeldäckare?

Hej!

Funderar på att bussa gästerna från vigseln till festen men vill gärna ha tag i en engelsk dubbeldäckare för de är attans så mycket roligare än vanliga linjebusstyper....Är det möjligtvis nån här som har en aning om var man kan få tag i en sådan?!

/Ulrika

• Svar på tråden Dubbeldäckare?
  • AnnaElefant

Hej,
    tror att det finns en dubbeldæckare i Båstad trakten. Ring turismbyrån, jag åkte med den nær jag tog studenten, det var ca 100 år sedan, men den finns nog fortfarande...

• pudan

AnnaElefant

Tack för tipset! Ska genast kollas upp!

/Ulrika

• LottaLisa

En affär som heter "Spiken i kistan", finns i Lövestad, har en dubbeldäckare som han hyr ut.

• pudan

LottaLisa!

Tack för tipset! Killen som har affären, Emil, är en gammal klasskompis till min syrra och jag var faktiskt på Spiken i Kistan bara för nåt år sedan och hälsade på honom. Världen är allt bra liten......
    Det blir definitivt en signal dit alltså!

Ha det gott!

/Ulrika

• future mrs B

pudan

skulle du vilja dela med dig av hans nummer, eller om du vet hans priser. skulle ocksa vilja ha en dubbeldackare..

• catte

Pudan:

en till som är intresserad!!!

• pudan

Future Mrs B

Så du är också på jakt efter en dubbeldäckare.....det är inte helt lätt att hitta nån märker jag...

Jag såg en artikel om Emil (han som har Spiken i Kistan) där han berättar att han ska bygga om bussen och att originalinredningen inte ska vara kvar i nuvarande form för att bussen ska användas på diverse mässor mm. Jag mailade till honom i morse för att höra om han hyr ut den och hur många personer den tar men har inte fått svar ännu.

Hans företags hemsida har adressen www.spikenikistan.com och där finns bla hans e-mail och telefonnummer. Jag skrev inte ner numret eftersom jag mailade istället.

Lycka till i jakten! Om du hittar nån buss kan du väl höra av dig med ett meddelande hit.

• pudan

Catte!

Som jag skrev i svaret till Future Mrs B har jag inte fått svar på mitt mail till Emil ännu men när jag får det återkommer jag med info till er!

I värsta fall får man väl ta en vanlig buss men eftersom jag avskyr allt vad långfärdsresor i buss heter (alltså semesterresor i buss) och mina kompisar vet om det känns det litet trist att ta en sån buss.....Har ingen aning om vad man annars kan tänka sig....Total idétorka. Vad har du för alternativ om du inte hittar dubbeldäckare?

• pudan

Future Mrs B

Bra tips - den är ju jätteläcker och kan faktiskt vara ett bra alternativ till dubbeldäckaren....Måste kolla hur många som får plats i den - vi måste få in ca 60 pers....

• future mrs B

pudan

pa denna lank kan du hitta hur manga pers varje buss / sparvagn rymmer... langst ner till hoger..

www.mss.se/mss6.htm

• pudan

Future Mrs B!

Perfekt! Nu återstår bara att kolla vad de kostar! Det lär bli två bussar för oss eftersom vi är runt 60 pers. Färgerna på de gamla bussarna (grönt och creme) passar såååå bra då vårt färgtema är just det! Sen kan man ju alltid pynta till bussarna litet om man vill.......Funderar du oxå på dessa eller?

• future mrs B

ja det ar ascoola, om man vaxt upp i malmo sa ar det ju dom bussarna som man akte som liten!! synd att vi inte kan ta sparvagn for det e ju sa haftigt...

• Szustak

Så coola...Hittar inte vad dem kostar eller hur många en sådan rymmer...

• Szustak

BTV... även jag är intresserad

• pudan

Hej alla!

Jag har inte hört nåt ifrån Spiken i kistan angående deras dubbeldäckare men har för mig att den är ombyggd och alltså inte tar så många personer.

När det gäller de gamla Malmöbussarna kontaktade jag PG Andersson på e-mail pg.andersson@swetramway.org. De ställer gärna upp och kör folk vid bröllop men de har inget standardpris utan det beror på vilken buss och vilka sträckor det är. Dessutom kör de inte efter åtta på kvällen så de blir inte aktuella för oss som tänkte bussa hem gästerna på natten. Dessutom skulle vi behöva två bussar och det blir helt plötsligt väldigt mycket pengar.

Ha det gott i julstressen!

• 26maj2007

vi har bokat en engelsk dubbeldäckare.

vi kommer att betala ca 2500:- då får gästerna åka ut till kyrkan och efteråt får de åka på en rundtur och sen vidare ut till festlokalen.

Vi har bokat i Höganäs ligger 2 1/2 mil norr om Helsingborg.

• pudan

26maj2007

Hur många personer tar bussen och varifrån har ni hyrt den?

• 26maj2007

Har för mig att bussen tar ca 40-45 personer. vi blir 50 st på bröllopet men det är ju inte alla som ska åka. min far kör brudtärna och mig till kyrkan, fotograf och festen. sen kommer där vara en person som kör min blivande och bästman.

Bussen är bokad i Höganäs.

Svar på tråden Dubbeldäckare?