• Mikaels Brud

Nu ska jag vänja mig vid mitt nya efternamn

Hej nu är det gjort..

Jag skulle vilja förklara hur vi gjorde.
    För mig har klänningen varit det jobbigaste, ville inte lägga 6000:- på ngt som jag bara skulle använda en gång. Många av mina vänner har försökt att sälja sina klänningar men inte lyckats. Så det blev att läsa om hur andra har gjort och China echt klänningar lät mest intressant. För 700:- kom en klänning sydd efter mina mått hem. Bära eller brista tänkte jag och Gud vad förvånade jag blev när den var så fin och helt underbar, vilken lycka. Underkjol köpte jag också på nätet för 200:-. Gött nu va det gjort.

Sen kom letandet efter ringen... trodde jag hade hittat den men 4 veckor innan bröllopet så tittade vi på den igen och NEJ den var ju helt fel.
    Butik efter butik men alla känndes fel, sista butiken och där hade de många fina ringar. Tjejen bakom kassan sa att hon hade en ring som deras guldsmed hade designat och den trodde hon skulle passa mig. Oh my god!! vilken ring!!! Det var en stor diamant liggande i en skål av vitguld på en guldring, priset var 20,000:- aldrig i livet att vi skulle ha råd med det. Väldigt förlägen frågade jag vad ringen skulle kosta med en annan sten. Hon gick och frågade butikägaren, min man och jag pratade snabbt att vi köper den om den kostar under 5000:-.
    Ja, sa tjejen då kostar den 4900:-. Mina tårar va så nära. Tänk att jag fick en ring som jag bara skulle kunna drömma om att få bära.

Efter 3 möhippor som var helt underbara, galna och otroligt roliga va det dags. Det var så många intryck så jag har fortfarande inte landat.

Snart har vi varit gifta i 2 månader och jag har lite svårt för att komma ihåg vad jag heter. Mitt gamla efternamn känns så tryggt och bekvämt men inte längre mitt. Det nya känns så stort och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Min kompis sa att det tar nästa ett år att vänja sig.

Allt känns riktigt bra förutom min svärmor som har ballat ur men det är väll en annan historia..

Glöm inte att man måste gör bröllopet till sitt egna inte tänka på hur släkt och vänner kanske skulle kunna vilja ha det.

• Svar på tråden Nu ska jag vänja mig vid mitt nya efternamn
  • mary81

Grattis till er!!!
    Får jag fråga vart du beställde din kinaklänning? Det lät ju helt sjukt bra med 700 kr

• discodivan

åh vad kul

har du bilder?
    vad blev det för sten?

• jalf

Grattis!!

Jag har varit gift i 2½ vecka bara och har inte ens börjat vänja mig med det nya namnet, känns så konstigt att lämna det gamla namnet. ;) Men jag väntar tills jag fått mitt nya leg innan jag byter på riktigt.

Jag beställde också min klänning från China Ect och är jättenöjd med! :D:D

Min berättelse och bilder finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1950720.html

Har du bilder? Hade varit roligt att se hur dn klänning såg ut. :)

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Grattis:) Kul att ni blev så nöjda;)
    Jag "tränar" på mitt kommande nya namn,SÅ svårt att lixom heta ngt annat:)Låter liiiite tantigt-mitt nya namn
    Men,men det är iaf ovanligt;)

Forsatt lycka önskar jag er!
    Ps//det finns ngr svärmors trådar här oxå man kan "prata" av sig i.//ds :):):)

• Marskatt

som min gnälltråd t ex... "Vad är ok?" tror jag att jag döpte den till...

Marskatt:Japp:)
    Det kunde lika gärna varit MIN
    Jag gillar dom trådarna för dm fyller sin funktion,tråkigt bara tt det måste finnas såna svärmödrar:(

Hoppas,att du inte tog illa upp;)
    Det var INTE min tanke:).Kram

• Marskatt

Jag tar absolut inte illa upp om det var mig du menade! Man behöver få skriva av sig ibland - o visa m2b vad man får för svar dessutom, så han kan tuffa till sig mer mot "morsan".

Än så länge har jag inte bestämt mig för om jag ska följa med till hans föräldrar över jul o om jag i så fall ska vara "extremt snäll svärdotter" eller bara vara som vanligt.

Ursäkta MikaelsBrud att jag lånade tråden!

Kram på er!

• Mikaels Brud

Det blev bara en fusk diamant, den heter cubric eller ngt jag kommer aldrig ihåg.. Det roliga är att alla tror den är äkta men jag säger sanningen om någon undrar..

Klänningar hittar på www.1koo.com men finns även på ebay, china-ekt där är det auktioner mycket billigare.

• Mikaels Brud

Min svärmor ville inte att vi skulle bjuda några vänner, hon bar svarta kläder, hon skrek till i kyrkan när vi kysste varandra, hon vägrade att lägga ner sin present på presentbordet för någon kunnde ju ta hennes paket. Hon ljög i talet och till slut när hon skulle åka hem så fick inte min kära, snälla mamma vara kvar om inte hon var det så i över en timme tjatade hon tills min mamma gav upp och åkte hem hon med.

• ~~Dark Angel~~

Grattis till en nybliven fru!

Vad kul att du hittade både klänning och ring som du tycker om. Det är ju inte det lättaste.

Mindre kul är det ju att din svärmor inte verkar riktigt klok. Vad säger din man? Han har stort ansvar vad gäller relationen mellan dig och din svärmor. Se till att han tar tag i det och visar att han står på din sida. Han har ju trots allt valt att leva med dig resten av sitt liv. Tröstkram till dig.

• jalf

Men vilken människa hon verkar vara din svärmor! Att ha mage att bete sig på det viset på ERT bröllop. Jag hade nog aldrig kunnat förlåta henne. Hoppas att din man sa henne några sanningens ord. Tråkigt att hon fick tvingat hem din mamma. :(

Lycka till i fortsättningen! :)

• Pomodoro

Mikaels brud: Din svarmor maste ju ha nagots slags fel i huvudet. Varfor ljog hon o talet? Jag laste precis din andra svarmorsstrad och blev helt chockad over hur knapp man far bli. Bjod ni vanner i alla fall?
    Finns det nagon svarfar? Annars kan man ju tro att hon ar avundsjuk pa ert forhallande.
    Grattis till brollopet anda!

• Marskatt

Det finns säkert en svärfar också... de beter sig så ändå. Suck.. Vet det allt för väl, även om min svärmor inte riktigt blivit lika elak - ännu så länge!

• Sister of the Night

Vad härligt med ringen! Grattis också :)

Tyvärr blir man ju förbannad igen (hade just lugnat mig efter besöket i svärmorstråden) när man får påfyllning av detaljer om hr hon beter sig (lite synd i denna vackra tråd, så ursäkta att jag häller vatten på kvarnen)

Kan inte låta bli att undra.... nä, jag tar det i svärmorstråden istället ;)

• kela81

Grattis!

700 för en klänning Måste jag kolla upp...skulle min mer än överansträngda budget behöva

Svärmor läter jag bli att komerntera *"##"""""//)=* svär lite tyst för mig själv bara!

Svar på tråden Nu ska jag vänja mig vid mitt nya efternamn