Nu ska jag vänja mig vid mitt nya efternamn
Hej nu är det gjort..
Jag skulle vilja förklara hur vi gjorde.
För mig har klänningen varit det jobbigaste, ville inte lägga 6000:- på ngt som jag bara skulle använda en gång. Många av mina vänner har försökt att sälja sina klänningar men inte lyckats. Så det blev att läsa om hur andra har gjort och China echt klänningar lät mest intressant. För 700:- kom en klänning sydd efter mina mått hem. Bära eller brista tänkte jag och Gud vad förvånade jag blev när den var så fin och helt underbar, vilken lycka. Underkjol köpte jag också på nätet för 200:-. Gött nu va det gjort.
Sen kom letandet efter ringen... trodde jag hade hittat den men 4 veckor innan bröllopet så tittade vi på den igen och NEJ den var ju helt fel.
Butik efter butik men alla känndes fel, sista butiken och där hade de många fina ringar. Tjejen bakom kassan sa att hon hade en ring som deras guldsmed hade designat och den trodde hon skulle passa mig. Oh my god!! vilken ring!!! Det var en stor diamant liggande i en skål av vitguld på en guldring, priset var 20,000:- aldrig i livet att vi skulle ha råd med det. Väldigt förlägen frågade jag vad ringen skulle kosta med en annan sten. Hon gick och frågade butikägaren, min man och jag pratade snabbt att vi köper den om den kostar under 5000:-.
Ja, sa tjejen då kostar den 4900:-. Mina tårar va så nära. Tänk att jag fick en ring som jag bara skulle kunna drömma om att få bära.
Efter 3 möhippor som var helt underbara, galna och otroligt roliga va det dags. Det var så många intryck så jag har fortfarande inte landat.
Snart har vi varit gifta i 2 månader och jag har lite svårt för att komma ihåg vad jag heter. Mitt gamla efternamn känns så tryggt och bekvämt men inte längre mitt. Det nya känns så stort och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Min kompis sa att det tar nästa ett år att vänja sig.
Allt känns riktigt bra förutom min svärmor som har ballat ur men det är väll en annan historia..
Glöm inte att man måste gör bröllopet till sitt egna inte tänka på hur släkt och vänner kanske skulle kunna vilja ha det.