• S&N

BH-storlek, hur mäta?

Såg nyss på tv att de flesta kvinnor har fel BH-storlek, så då började jag fundera...hur mäter man vilken storlek man ska ha?

Jag har nyss bytt Bh till en storlek större för att brösten ploppar ut...skulle va kul att veta om man har rätt storlek!

• Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?
  • 26maj2007

bästa är att gå till en special butik för att få bästa hjälp.

oftast tar många för stort runt om och för liten kupa.

själv tog jag alltid fel tills jag fick hjälp hos Twilfit.

då tog jag bh som var 75 D men det visa sig att jag skulle ha 65 E.

har man en bh som sitter rätt ska man kunna dra ner axelbande och bh:n ska då sitta lika bra på plast som när axelbanden är uppe.

om bandet kasar upp i ryggen är bh:n föstor runt om.

• Pumpkin

Ja det är skrämmande, ca 80-90% av alla kvinnor springer omkring med BHar som är HELT fel i storlek!

Som sagt, bäst är att gå till en riktig BH-butik och få hjälp att prova ut.

Själv använde jag alltid typ 80-85D och tyckte alltid att det var SÅ obekvämt med BH, men när jag väl ansträngde mig och fick hjälp så visade det sig att jag skulle ha 65F

• pickolina

Jappz, säger som alla de andra. Gå till en specialbutik. Twilfit vet jag inte om jag skulle lita på.. När de mätte min kompis så gick de efter de vanliga tabellerna som man kan hitta på nätet och de stämmer inte alls.

• Pumpkin

Precis, gå INTE till Twilfit!
    Bor du i Stockholm kan jag rekommendera t ex Details

• 26maj2007

oj jag fick jätte bra hjälp av twilfit. har även varit i specialbutik efter det och fick samma svar där som hos twilfit.

så för min del har jag fått rätt info av twilfit (i stockholm)

• Lena+Mattias=sant

Det är omkretsen folk brukar ta fel på. Prova mindre och mindre omkretsar tills du bara kan knäppa BHn på den yttre knäppningen och inte den inre. Gå upp en kupstorlek varje eller varannan gång du går ner en omkretsstorlek.

• pickolina

En bra grej är nog att fråga på flera ställen.. Då är man säker. Sedan ska man ju utöver det även gå efter vad man själv tycker känns bäst. Jag tror att man kan få "fel" info vilken butik man än går till..eller "rätt" info oxå så klart... Det beror ju på hur kunnig personalen är och vad de själv tycker och tänker.

När jag var och handlade bh sist så frågade hon mig vilken strl..och så bad hon mig ta av mig så hon kunde kolla.. Hon anv inget måttband. Utan kollade helt enkelt på hur den bh jag hade på mig satt och utgick från det och sedan provade vi... Hon höll med mig om att tabellerna är värdelösa.

• pickolina

Lena+Mattias=sant - Mycket bra tips! Och helt rätt! :)

• pickolina

Och glöm inte att bh-bandet ska sitta på jämnhöjd med bysten eller tom lägre.. Inte för högt upp på ryggen alltså.

• Bröllopsgalen

Testa Unique Bra som ersätter vanliga BH, det gjorde jag och är jättenöjd!

kolla på uniquebra.se för storlekar

good luck

Svar på tråden BH-storlek, hur mäta?