• fru 2006

Vart köpa billiga glas till baren?

Vi har tänkt att använda oss av plastglas när middagen är färdig och baren öppnar.
    Vart finns billiga plastglas?
    Är ute efter vanliga glas samt vin och champagneglas.

• Svar på tråden Vart köpa billiga glas till baren?
  • junibrud2006

Vi var runt och letade på bland annat Nisses, ÖB, Maxi med flera men hittade bäst och billigast på Willys. Där finns större plastglas för cider, läsk och öl samt vin- och champagneglas i plast för väldigt bra pris.

• fru 2006

Kollade på Willys igår men tyckte vinglasen var dyra. Usch, till 70 pers blir det inte billigt. Men det kostar säkert såpass..

• okt2006

Vi använde små "vanliga" plastglas till vin, whiskey osv, och stora glas till öl och cider. Glas med fot är ruskigt dyrt!

• Jexxie

Finns det ingen stans man kan hyra? Jag vet att där jag kommer ifrån kan man hyra glas för 1 kr styck...

• junibrud2006

De plastglas med fot som vi köpte gick på 19 kronor för femton stycken. Det tyckte jag var helt okej. Kändes trevligare än vanliga raka glas.

• fru 2006

Tror de vinglas vi kollade på kostade 25kr för 10 st..

• junibrud2006

Ok. Vi handlade i våras och då fanns det en genomskinlig förpackning med 15 glas, kupan för sig och en fot i svart hårdplast och så satte man ihop delarna.

• LissAnna

junibrud2006

var köpte ni era glas?

• junibrud2006

På Willys stormarknad. Fanns som champagne, vinglas och likörglas.

• Bling1975

För större mängder billiga plastglas så har de här tex 60 st vinglas för 70:- + moms och andra glas till bra priser, det går ju säkert några stycken per person. delipac.se/group.asp&sub=26

Grossist som verkar acceptera privatkunder oxå.

Annars kan det vara billigare (och trevligare) att hyra eller köpa (IKEA) riktiga glas.

• Majs Sthlm

hej,
    vi säljer champagneglas, vinglas, servetter m.m. från vår bröllopsfest. Se Köp och Sälj! Inte mycket dyrare än plastglas - sen kan du ju sälja vidare igen om du vill...

(Kolla också min berättelsetråd med länkar till bilder på www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2012229.htm... om du har lust...)

• laxpate

känner ni inte ngn som har ett företag med martin ohlsson storcash kort...vi handlade saker där till vår inflyttningsfest o jag kan va ärlig att säga att jag ej kommer ihåg vad vi betalade men de har ju så mkt storpack där och kommer ihåg att vi tyckte det va väldigt billigt ;)

Svar på tråden Vart köpa billiga glas till baren?