Någon som har haft liknande??
Lever ett ganska ordinärt liv vad det gäller motion, kost, arbete och dygnsrytm...Tycker inte mig själv vara en stressad eller "nervös" person.
För ca två år sedan upplevde jag något som jag aldrig hade upplevt tidigare som gjorde mig skiträdd, rent ut sagt.
Jag hade jobbat kväll och kom hem vid 21.00, hoppade in i duchen och skulle lägga mig med mina döttrar och titta på en film...helt plötsligt så kändes det som om hjärtat gjorde en stor volt i bröstet, det kändes lite "gurgligt" i bröstet, min tunga domnade bort för att sedan kännas lite svullen, läpparna, händerna och benen domnade och pirrade, jag tyckte att det kändes svårt att andas samtidigt som det snurrade i huvudet som om jag skulle svimma och ljuden förändrades..."Attacken" varade bara någon/ några minuter. Efter det så kände jag mig darrig i kroppen och blev ju jätterädd!
Sökte läkare och gjorde ett EKG som var normalt- jag trodde att det var hjärtat, eller det kändes ju som att det var det.
Har haft det jättebra sedan dess men idag fick jag ett precis likadant anfall under en konferans- fruktansvärt obehagligt och skrämmande!!!
Jag böjde mig ner och låtsades fibbla med mina skosnören för att inte svimma, lämnade lokalen och gick en liten stund i korridoren utanför.
När jag berättade detta för en arbetskamrat så sa hon att hon tyckte att det lät som en panikångestattack!?
Saken är den att jag för några år sedan skulle genomgå en galloperation och läkaren då sa att han ville göra ett ultraljud på mitt hjärta innan han bestämde sig för en operation för att jag hade blåsljud på hjärtat- ultraljudet såg bra ut och operationen genomfördes...MEN nu vet jag inte i vilken bana jag ska tänka- kan det vara hjärtat eller kan det vara panikångest eller kan det vara något helt annat???
Kommer ju att söka läkare för dessa symptom men vill bara veta om någon annan har haft något liknande.
Tack för svar