• Blivande fru pettersson

Budget: Billigt

Hej alla!

Jag vet, det finns massa trådar som behandlar temat: Billigt bröllop. Så jag ska fatta mig kort.

Middag för 60 vuxna människor, framförallt varmrätten (klyftpotatis, fläskfilé och pepparsås) som man lagar själv. Vad kan ingredienserna kosta, och kan man laga det dagen innan och bara värma på det? I övrigt verkar vi kunna hålla nere kostnaderna rätt bra, men det dröjer också ett par år innan den stora dagen, så det kan hinna ändras.

• Svar på tråden Budget: Billigt
  • InaHjärtarAdam

tänk ut en budget först så kanske det blir lättare att räkna ut vad ni ska lägga för pengar på var och en av de olika posterna inom bröllopet.
    tex;
    kläder 5000
    blommor 3000
    mat 10 000
    bla bla, du fattar säkert? :)

jag vet inte riktigt hur det skulle se ut med pengar för er varmrätt, beror ju på tex vart ni köper köttet, om det har varit fryst etc, etc..

hmm. jag blir inte riktigt mycket klokare av det jag skriver, men hoppas det kan vara till iallafall en pytteliten hjälp:)

• Blivande fru pettersson

Haha! Ja, lite hjälp var det.

Vi har en budget på 20 000 kronor. När allt annat utom maten och fotografen är betalt har vi drygt 12 000 kvar. Så det lär ju räcka i vilket fall som helst. Och fotograferar gör nog min syster, så då blir det bara film och framkallning.

• InaHjärtarAdam

då räcker säkert dom pengarna ni har kvar :)

• snuvan

Vi fick ett kanonpris hos vår cateringfirma! Buffé med MASSOR av mat för ca 165:- per kuvert. Sedan hjälper mamma oss med förrätten och den kostar ca 1500:- för 80 pers.

Anledningen till att maten blev så billig var för att vi frågade han som har cateringfirman vad han kunde göra för 150 kr/person. Resultatet blev mycket rotfrukter, sallader, kyckling, fisk, pasta, pajer, bröd, röror... Precis sådan mat som vi gillar!

...Bara som tips på att man ibland faktiskt inte behöver göra allt själv för att det ska bli billigt.

Svar på tråden Budget: Billigt